چرا جشن امضای کتاب سروش صحت در رشت شلوغ است!؟
چرا جشن امضای کتاب سروش صحت در رشت شلوغ است!؟
سروش صحت از یک جای زندگی خرج نیز نمی‌کند. از هیچ و با کمترین هزینه کار را جلو می‌برد که می‌شود همین کتاب آخرش که برایش صف امضاء تشکیل می‌دهند. اون نان نامش را می‌خورد و نه حرفهایش!

گیرا آنلاین_ ✍️سامان بدر؛ جشن امضای کتاب «تاکسی سواری» سروش صحت در رشت و تهران مورد توجه قرار گرفته است. درست مثل عادل فردوسی پور و «هنر شفاف اندیشیدن!» سلبریتی دوستان از آن حماسه ساختند و برخی منتقدان هم به آن خندیدند. حامیان صداوسیما و دولت هم طبیعتا ناراحت از توجه به مجری اخراجی صداوسیما! ولی چرا جشن امضای «تاکسی سواری» چرا مورد توجه قرار گرفته است!؟

سروش صحت شخصیت باهوش و توانمندی است و چند سریال خوب مثل «پژمان»، «شمعدونی»، «لیسانسه‌ها» و «ساختمان پزشکان» بسازد که تم داستانش با وجود ممیزیهای صداوسیما و همه ضعف‌ها موفق از آب در آمده است. دیگر بعد از این‌ها دارد از زندگی لذت می‌برد. واقعیت این است که کتاب او چیز خاصی ندارد، مجموعه یادداشتهایی که یک گوشه روزنامه بود و احتمالا چیزکی نیز برای آن دریافت می‌کرد. اما او از اسمش برای مطرح کردنش استفاده کرده است. سروش صحت ولی توانمندی دارد که از آن یک کتاب بسازد. مثل همان فیلم « جهان با من برقص» که خیلی‌ها گفتند یک دورهمی دوستانه سروش و رفقا بود که در شمال تصمیم گرفتند فیلم بسازند و البته مورد توجه هم قرار گرفت. بعد هم که سروش صحت با « مگه تموم عمر چندتا بهاره» خودمانی تر شد و یک سری شخصیت بدون دغدغه با کمترین داستان ممکن شد یک سریال شبکه نمایش خانگی و بازهم کلی آدم که به به و چه چه می‌کنند!

سروش صحت از یک جای زندگی خرج نیز نمی‌کند. از هیچ و با کمترین هزینه کار را جلو می‌برد که می‌شود همین کتاب آخرش که برایش صف امضاء تشکیل می‌دهند. اون نان نامش را می‌خورد و نه حرفهایش! در مورد فیلم آخرش «صبحانه با زرافه‌ها » حامیانش می‌گویند « می‌توان با تک تک سکانس‌هایش خندید و فکر کرد و حتی گاهی گریست» و منتقدان می‌گویند « در باطن و کالبد تهی و فاقد اصالت و ویژگی است و فیلم به شدت از نام و آوازه سروش صحت نان می‌خورد» این معانی متفاوت در واقع یک چیز را می‌رساند که صحت از نام خود برای خنداندن مردم استفاده می‌کند و نه فیلم و حرفهایش!

سالها پیش ناصر غیاثی نویسنده گیلانی بعد از پایان مهاجرتش به آلمان کتابی را منتشر کرد تحت عنوان «تاکسی نوشت» حاصل رانندگی تاکسی خود در آلمان! ناصر غیاثی بالطبع نویسنده بهتری از سروش صحت است و داستان تاکسی نوشت هم جذابیت‌های خاص خود را داشت. ولی چرا ناصر غیاثی موفق نشد و برای سروش صحت دست و پا می‌شکنند. این‌ها ربطی به کتابخوانی ملت ندارد. مردم به آدم معروفها همیشه توجه بیشتری دارند. ولی این که سروش صحت چقدر به این موضوع توجه دارد و برای این مردم وقت می‌گذارد می‌توانید از روند فیلمها و کتابهایش ببینید!

  • نویسنده : سامان بدر