50 اثر برتر این پویش در چهار رده سنی پیش دبستان، دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم داوری در نیمه دوم خرداد ماه اعلام می شود به برگزیدگان جایزه و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
گیرا آنلاین-حسین ابراهیمیان با اعلام این خبر افزود: یک هزار و ۳۸ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این پویش فرستاده شد که هیئت داوران پس از بررسی ۲۰۰ اثر را که حاوی خلاقیت در اجرا، ارائه الگوی مناسب ترویج کتابخوانی، جذابیت شنیداری و دیداری، حفظ زمان بندی مناسب و توجه به گسترش بهداشت فردی و اجتماعی بودند در چهار رده سنی انتخاب و به مرحله نیمه نهایی معرفی کردند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: از استان گیلان نیز ۲۸ کلیپ با هشتک این پویش در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته شده بود که از این میان پنج اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند.
وی تصریح کرد: پدیده سعادتی (مقطع دبستان) از رشت، مبارکه خداپرست و هلیا معصومی (مقطع دبستان) از صومعه سرا، مبینا خداپرست (مقطع متوسطه) از صومعه سرا و ابوالفضل گلعلی دلیجانی (قبل از دبستان) از کلاچای، کودکان و نوجوانان گیلانی حاضر در مرحله نیمه نهایی این پویش هستند.
ابراهیمیان اظهار کرد: ۵۰ اثر برتر این پویش در چهار رده سنی پیش دبستان، دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم داوری در نیمه دوم خرداد ماه اعلام می شود به برگزیدگان جایزه و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان ضمن تبریک حضور کتابخوانان کودک و نوجوان گیلانی در مرحله نیمه نهایی پویش، برای همه آینده سازان این سرزمین آرزوی موفقیت کرد.
پویش «با کتاب در خانه» بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامهریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استانها شروع به کار کرد. در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپهای کوتاه دو دقیقهای که در شبکههای اجتماعی منتشر میکردند به معرفی کتابی میپرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کردهاند. آنها در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفتوگو با نویسنده، شخصیتها و دوستانشان میشدند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می کردند.
هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانهها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتابخوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفتوگو پیرامون کتابهای مطالعه شده بود. این پوشش همچنین به دنبال گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت بود.
لینک کوتاه :
https://giraonline.ir/?p=2251