واگذاری بیش از ۴۴ هزار انشعاب جدید آب شرب شهری در گیلان
واگذاری بیش از ۴۴ هزار انشعاب جدید آب شرب شهری در گیلان
مدیرعامل آبفای گیلان گفت: در پی اقدامات و عملکرد دولت سیزدهم، ۴۴ هزار و ۸۳۷ مشترک در حوزه شهری تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان گیلان قرار گرفتند.

گیرا آنلاین_ علیرضا غیاثی  با اشاره به توسعه آبرسانی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: ۴۴ هزار و ۸۳۷ انشعاب جدید آب شهری از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان گیلان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه مجموع مشترکین گیلان در بخش شهری به ۵۴۹ هزار و ۱۹۳ فقره افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر ۹۹.۹۹ درصد جمعیت ساکن در شهرهای استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب گیلان بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان طول شبکه توزیع آب استان در بخش شهری را ۶۲۶۴ کیلومتر دانست و تصریح کرد: از این میزان، ۵۵۶ کیلومتر در دوره سه ساله دولت سیزدهم ایجاد شده است؛ همچنین از مجموع ۸۰۲ کیلومتر طول خطوط انتقال آب استان، ۱۲۰ کیلومتر در این مدت اجرایی شده است.

غیاثی با بیان اینکه حجم مخازن ذخیره آب شرب با ۴۰ هزار و ۸۹۶ مترمکعب افزایش به ۴۲۷ هزار و ۸۹۶ مترمکعب رسیده است، خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر تعداد چاه های آب شرب در مدار بهره برداری در حوزه شهری ۲۱۰ حلقه است.

وی با بیان اینکه ۷۴.۹۸ درصد جمعیت گیلان تحت پوشش خدمات فاضلاب شرکت آبفای استان هستند، ادامه داد: از مجموع ۳۱۱ هزار و ۲۴۱ فقره انشعاب فاضلاب در استان، ۲۴ هزار و ۲۷۶ فقره از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری واگذار شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: با اجرای ۱۴۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه جدید جمع آوری فاضلاب، طول این شبکه در استان گیلان به ۹۶۱ کیلومتر رسید؛ تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در مدار نیز از هشت باب به ۱۳ باب افزایش یافته است.

غیاثی، هزینه اجرای عملیات مذکور در حوزه شهری را بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

  • منبع خبر : ایسنا