همه ی مدیران به نوعی باید نقش بازرسان قضایی را در مجموعه های خود ایفا کنند
همه ی مدیران به نوعی باید نقش بازرسان قضایی را در مجموعه های خود ایفا کنند
مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی استان گیلان با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی استان گیلان با حضور ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت را امانت الهی دانست و تصریح کرد: مسئولان باید فرصت خدمت به مردم را غنیمت شمرده و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی ظرفیت های عدیده ای برای سرمایه گذاری در استان گیلان برشمرد و اظهار داشت: مسئولان باید در راستای جذب سرمایه گذاران در استان گیلان تلاش کنند.

خداییان با اشاره به پروژه های نیمه تمام مانند پایانه ریلی آستارا، سد پلرود، تالاب انزلی، پسماند های استان و … خاطر نشان کرد: مسئولان باید با وحدت و همدلی و با هدف خدمت به مردم در مسیر رفع مشکلات گام بردارند.

وی سازمان بازرسی را عالی ترین نهاد نظارتی در کشور و چشم بیدار نظام دانست و گفت: نظارت این سازمان شامل همه ی امور است و همه ی سازمان ها موظف اند تخلفات را به سازمان بازرسی گزارش نمایند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با استناد به اصل ۱۷۴ قانون اساسی اظهار داشت: نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‏ های اداری از اهداف تشکیل سازمان بازرسی است که در قانون پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اهداف قیام حضرت سید الشهداء علیه السلام تصریح کرد: امام حسین علیه السلام عمل نکردن به قانون و فاصله گرفتن از مسیر اجرای قانون را از عوامل فساد در آن زمان بیان کرد که هر انسان آزاده ای باید برای مبارزه با چنین رویکردی قیام کند.

رئیس شورای قضایی استان کتاب و سنت را قانون مسلمانان در آن دوره عنوان کرد و افزود: امام حسین علیه السلام در یکی از منزلگاه های کربلا در جمع یاران خود و سپاه حرّ از قول پیامبر خدا( صل الله و علیه و آله) فرمودند: «هر کس سلطان ستمگرى را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده، پیمان الهى را شکسته و با سنّت رسول خدا مخالفت ورزیده، در میان بندگان خدا به ستم رفتار مى کند و او با زبان و کردارش با وى به مخالفت بر نخیزد، سزاوار است خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر (دوزخ) بیاندازد».

وی در ادامه با بیان اینکه همه ی مدیران به نوعی باید نقش بازرسان قضایی را در مجموعه های خود ایفا کنند گفت: اگر هر مسئولی مقید به چنین نظارت هایی باشد شاهد تخلفات در سازمان ها نخواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان با قدردانی از زحمات رئیس سابق سازمان بازرسی استان گیلان ابراز داشت: بسیاری از اقدامات سازمان بازرسی در کشور و گیلان، جلوی چپاول و دست‌درازی‌ها را گرفته و منابع عظیمی را به منابع دولت برگردانده است و امید است با حضور احمد آقایی که فردی فساد ستیز و از مسئولان خوشنام دستگاه قضایی است شاهد ادامه این روند نظارتی باشیم.

در پایان این نشست از زحمات سجاد دده جانی قدردانی و جان احمد آقایی به عنوان بازرس کل سازمان بازرسی گیلان معرفی شد.

وی پیش از این معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان خراسان رضوی بوده و همچنین سابقه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان را نیز در کارنامه دارد.