نشست توجیحی دستور العمل خدمات داوطلبی و حمایتی هلال احمر برگزار شد
نشست توجیحی دستور العمل خدمات داوطلبی و حمایتی هلال احمر برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛*

گیرا آنلاین_مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: برای ترویج فرهنگ داوطلبی با هدف رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی، باید ارائه آموزش های روزآمد به داوطلبان، به‌روزرسانی دستورالعمل‌های خدمات حمایتی و ظرفیت‌سازی خدمات داوطلبانه و همچنین تقویت تعامل با گروه‌های مرجع مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از برگزاری این نشست با هماهنگی و میزبانی معاونت داوطلبان و خزانه داری این جمعیت ویژه شعب هلال احمر استان گیلان خبر داد

در این نشست بهزاد پرستش معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان، داوطلب و داوطلبی را واژه‌هایی منحصر به فرد در نهضت بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر دانست و گفت: روح داوطلبی در مردم استان گیلان و این سازمان عظیم انسان‌دوستانه شکوفاست و نمی‌تواند صرفا در یک تشکیلات بگنجد.

پرستش با اشاره به اینکه هماهنگی و هم‌افزایی لازمه تعالی خدمات عام‌المنفعه جمعیت هلال احمر است، اظهار کرد: باید از توانمندی داوطلبان بهره گرفت و داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود را احیاء کرد، بی تردید واحد داوطلبان در تمامیت اهداف جهانشمول جمعیت هلال احمر، نقش محوری دارد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان، ارائه آموزش های روزآمد به داوطلبان و کارکنان حوزه داوطلبی، به‌روزرسانی دستورالعمل های خدمات حمایتی، شفاف سازی مسیر ارائه خدمات، ظرفیت سازی خدمات داوطلبانه، تقویت ارتباطات و تعاملات با گروه های مرجع، ضرورت الحاق پیوست رسانه ای به برنامه های عام المنفعه و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی داوطلبان و گروه های آسیب پذیر را مطالبه جمعیت هلال احمر از مدیران حوزه داوطلبی و شاخصی برای ارزیابی عنوان کرد و گفت: سرمایه انسانی جمعیت هلال احمر باید با روحیه داوطلبی به مردم خدمت کند.

در ادامه این نشست، علی مقبل خزانه دار و عامل ذیحساب جمعیت هلال احمر گیلان در ابتدا از تلاش‌های روسا، خزانه داران و مددکاران محترم شعب در جذب به موقع اعتبارات حمایتی سال ۱۴۰۰ قدردانی کرد.

مقبل ضمن اشاره به جزئیات مربوط به آیین نامه مالی، محاسباتی و معاملاتی جمعیت، ضوابط اجرایی بودجه و دستورالعمل جامع خدمات حمایتی بر لزوم هزینه کرد صحیح این اعتبارات در چارچوب ضوابط اشاره نمود و لزوم شناسایی افراد و بیماران نیازمند و تسریع در پرداخت این کمک ها در کمترین زمان ممکن را به مددکاران و خزانه داران شعب تاکید کرد.