مشترکین کم مصرف تشویق می شوند
مشترکین کم مصرف تشویق می شوند
نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از گیل ابراز مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان،صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به یک میلیون و ۵۶۰ هزار مشترک در استان گیلان، افزود: ۷۷ درصد مشترکان توزیع برق استان خانگی هستند و امسال مشوق‌هایی برای بخش خانگی و کشاورزی در نظر گرفته شده است.وی با اشاره به اینکه استان گیلان فرسوده‌ترین شبکه‌ را دارد، گفت: در طول یک دهه اخیر بارها با بارش برف شاهد تخریب تاسیسات برقی در استان بودیم ،که عمده دلایل آن به جز فرسودگی شرایط اقلیمی گیلان است.محمد تقی مهدیزاده،با بیان اینکه ما نسبت به استان های دیگر عقب ماندگی داریم ،اظهار کرد:بارها با نمایندگان مجلس گیلان وضعیت تاسیسات برقی گیلان را تبیین کردم و امیدوارم با توجه به محدودیت ها شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی که در حال حاضر شرکت توزیع برق با آن رو به رو هستیم در واقع سرقت‌های متعدد تاسیسات شبکه است که نیاز به اهتمام جدی همه دستگاه‌های متولی برای حل این موضوع دارد.

مهدیزاده، با اشاره به مشکلات ناشی از سرقت سیم‌های برق در استان خاطرنشان کرد: ۴۷ دستگاه ترانس و ۶۱ تن سیم برق سال گذشته در استان گیلان سرقت شد که ارزش ریالی آن‌ها به بیش از ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد و بسیاری از سارقان هم دستگیر شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان، با اشاره به اینکه بیش از۴۸ درصد مصرف برق گیلان مربوط به مشترکین خانگی است،تصریح کرد:ما یک استان صنعتی نیستم و در حدود ۱۲ درصد مصرف برق مربوط به کشاورزی است.

مهدیزاده،با اشاره به اینکه الگوی مصرف مشتركین در گیلان مناسب نیست،از طرح های تشویقی برای مشترکین خبر داد و گفت: امسال برای افرادی که در مصرف خود صرفه‌جویی می‌کنند، پاداش‌هایی پیش‌بینی کردیم که با انجام اقدامات کوچک مدیریت مصرفی می‌توانند پاداش لازم را در این زمینه دریافت کنند.

وی افزود: مشترکین که ازخرداد تا شهریور امسال الگوی مصرف کمتری داشته باشند، به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان تخفیف به عنوان پاداش می‌گیرند.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه شناخت زمان پیک مصرف برق بسیار مهم است،افزود: مردم باید بدانند زمان پیک‌ روزانه مصرف برق از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و پیک شبانه ۱۹ الی ۲۳ است بسیار اهمیت دارد.

وی از مشوق‌های جدید در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها خبر داد و گفت: کسانی‌که ‌پمپاژ آب کشاورزی دارند می‌توانند تفاهم‌نامه‌ای با امور توزیع برق در شهرستان‌ها امضا کنند و طبق این تفاهم‌نامه به ازای عدم مصرف بین ساعت ۱۲ تا ۱۷ در ۱۹ ساعت دیگر مصرف رایگان خواهند داشت چراکه لزومی ندارد پمپاژهای آب به‌طور دائم در مدار باشند.

وی با اشاره به لزوم رعایت الگوی مصرف توسط ادارات و دستگاه‌ها بیان کرد: ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند در ساعت اداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و در ساعت غیر اداری نیز ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.

مهدیزاده، با اشاره به پایش رفتار مصرفی مشترکین گفت :بیشتر از ۶۰درصد مصارف صنعتی قابل رویت است و مصرف برق مشترکین خانگی گیلان نسبت به سال گذشته در حدود ۱۲/۵درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه مصرف بار پایه در گیلان بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ مگاوات است، با اشاره به نمودار مصرف برق در گفت:براساس داده ها پیش بینی می شود،میران مصرف برق در گیلان با ۱۴/۷در صد رشد به۲۳۵۹ مگاوات برسد.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه مشترکان گیلانی اعم از سازمان‌ها و مردم بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند گفت: عدم وصول این مطالبات چرخه اصلاح و بهینه را کُند می‌کند چراکه تنها منبع درآمد شرکت توزیع برق از طریق فروش انرژی و پرداخت‌های به‌موقع مشترکان است.

  • منبع خبر : گیل ابراز