فرهنگ‌سازی و تغییر رویکرد، اساس اجرای موفق فیبر نوری است
فرهنگ‌سازی و تغییر رویکرد، اساس اجرای موفق فیبر نوری است
مدیر مخابرات منطقه البرز با اشاره به اهمیت پروژه ملی فیبر نوری در تحقق اقتصاد دیجیتال، تأکید کرد: «با تکیه بر فرهنگ‌سازی، تغییر رویکرد و جلب مشارکت همگانی، توانستیم مسیر اجرای پروژه فیبر نوری را در استان البرز هموار کنیم.»

گیرا آنلاین- به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت مخابرات ایران ، در نشست هم‌اندیشی کلان پروژه فیبر نوری استان البرز که با حضور مدیرعامل، معاونان، مشاوران و مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران برگزار شد، مهندس عبدالله بیان مدیر منطقه البرز افزود: «پروژه ملی فیبر نوری از بزرگ‌ترین طرح‌های زیرساختی کشور در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۴ با عنوان “سال سرمایه‌گذاری” است و نقش مهمی در ارتقاء کیفیت خدمات ارتباطی و توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.»

مهندس بیان با اشاره به ویژگی‌های جمعیتی و فرهنگی استان البرز خاطرنشان کرد: «البرز با تنها سه‌دهم درصد از مساحت کشور، بیش از ۴ درصد جمعیت ایران را در خود جای داده و به‌دلیل تنوع قومی و فرهنگی، به‌درستی ایران کوچک لقب گرفته است؛ استانی که در آن، توسعه ارتباطات نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مشارکت مؤثر همه‌جانبه است.»

وی با مرور روند اجرای پروژه، به تجربه ناموفق پروژه «شهر دیجیتال» در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: «پس از آن تجربه، پروژه را در مقیاسی کوچک‌تر بازتعریف کردیم و مسیر را با انتخاب یک نقطه آغازین و تمرکز بر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی آغاز کردیم.»

او افزود: «با ارسال مکاتبات رسمی به نهادهای مختلف استان از جمله استاندار، نماینده ولی‌فقیه، اداره کل ICT و رگولاتوری، رویکرد نوین شرکت مخابرات ایران را تبیین و در تمام جلسات محلی نیز بحث تغییر تکنولوژی را مطرح کردیم تا این گفتمان را به سطح مسئولان و افکار عمومی منتقل کنیم.»

مخابرات البرز با آموزش، آگاه‌سازی و هم‌افزایی در مسیر توسعه فیبر نوری گام برداشت
مدیر مخابرات منطقه البرز با اشاره به همراهی فعال همکاران مخابراتی در این مسیر گفت: «تعدادی از نیروهای ما به‌صورت داوطلبانه آموزش‌های لازم مانند فیوژن را فرا گرفتند و حتی با خرید شخصی تجهیزات، خود را برای حضور مؤثر در پروژه آماده کردند.»

وی برگزاری مراسم افتتاح پروژه در مراکز عمومی مانند مساجد و با حضور امام‌جمعه، فرماندار و سایر مسئولان را اقدامی مؤثر در افزایش آگاهی عمومی دانست و افزود: «راه‌اندازی میزهای VIP پاسخگویی در مراکز مخابراتی و ارتباط نزدیک با مراجعان به ما کمک کرد تا اعتماد عمومی را نسبت به پروژه افزایش دهیم.»