گیرا آنلاین– علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه طرح پرونده های الکترونیک یکی از اقدامات بزرگ سازمان پس از اجرا گردیدن ساماندهی و مکانیزه نمودن سوابق بوده و تحقق کامل آن گامی ارزشمند در مسیر تسریع و تسهیل بیشتر خدمت رسانی و بستری برای توسعه افزونتر خدمات غیرحضوری است افزود : این طرح که از اوایل سال ۹۸ آغاز گردید شامل بازبینی و ساماندهی اوراق ، کدگذاری ، ثبت فرمهای تخصصی ، اسکن و بارگذاری سیستمی میلیونها برگ از اسناد پرونده های بیمه شدگان و مستمری بگیران بوده و صدها نفر از کارشناسان واحدهای تابعه تامین اجتماعی استان در قالب تیم های کاری متشکل و سازماندهی شده در آن مشارکت دارند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در فاز اول اجرایی این طرح پرونده های فنی بیمه شدگان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون از مجموع ۶۵۵۳۲۲ جلد پرونده بیمه شدگان ، تعداد ۵۶۰۹۶۷ جلد یعنی معادل ۸۵/۶ درصد به اتمام رسیده ، اظهار داشت : تنها بخشی از فرایند کار در شعب ممتاز دارای جمعیت بالای تحت پوشش باقی مانده است .
وی خاطر نشان ساخت : بدنبال اتمام طرح پرونده های الکترونیک بیمه شدگان در شعب تیپ سه ، چهار و پنج ، عملیات پرونده الکترونیک حوزه مستمری ها از اواخر سال ۹۸ آغاز و تاکنون ۴۹ درصد آن یعنی اسکن و بارگذاری ۶۴۳۳۷ جلد پرونده از مجموع ۱۳۱۳۹۵ پرونده به اتمام رسیده است .
علی حسین نژاد افزود : با توجه به اینکه شعب تیپ ممتاز استان بدلیل اتمام کامل پرونده های بیمه شدگان هنوز وارد این فاز نگردیده اند در واقع میتوان گفت که از مجموع ۶۵۸۲۰ جلد پرونده مستمری در شعب حائز شرایط ، تعداد ۶۴۳۳۷ مورد یعنی ۹۸ درصد پایان یافته است .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی سبب شد تا چندین ماه این طرح متوقف گردد اظهار امیدواری نمود با روند پیش رو ، انتظار داریم تا پایان سالجاری بتوانیم تمامی پرونده های موجود در شعب استان را الکترونیکی نمائیم .
وی دسترسی آسان ، کاهش خطاها و سرعت بیشتر را از دستاوردهای اجرایی شدن این طرح قلمداد و افزود : تاکنون بیش از ۶۲۵۰۰۰ جلد پرونده در تامین اجتماعی گیلان الکترونیکی گردیده است .
لینک کوتاه :
https://giraonline.ir/?p=4583