گیرا آنلاین_ به گزارش امور ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی ظهر پنجشنبه در آئین رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک و واگذاری ثبت درخواست فرآیندهای گروه پروانه شهرداری رشت اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت ها و هوشمند سازی جهت رفاه حال رشتوندان انجام داده است.
وی با بیان اینکه برای ارایه خدمات بهتر به مردم شهرداری به تنهایی نمی تواند متولی هوشمند سازی باشد، افزود: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) در راستای تحقق یکی از وعدههای داده شده با حمایت شورای اسلامی شهر و همکاری دفاتر ثبت اسناد و دستگاههای مختلف در هفته رشت سال گذشته آغاز به کار کرده است.
شهردار رشت تصریح کرد: امکان ارائه خدمات شهروند سپاری از قبیل تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، بدهی عوارض نوسازی، کسب و پیشه، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواست های ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک در سامانه «رشت من» فراهم شده است.
شوقی، بهبود و تسریع ارائه خدمات شهرداری به شهروندان را از مزایای هوشمند سازی عنوان کرد، ادامه داد: همراهی و همدلی دستگاه ها با شهرداری رشت منجر به بهتر ارایه شدن خدمات به رشتوندان می شود.
وی با تاکید بر مثبت و موثر بودن این پروژه در جهت حرکت به سمت سازمان هوشمند و مشارکت پذیر، بیان داشت: این طرح در راستای توسعه خدمات الکترونیک و هوشمندسازی بسیار موثر و گامی بلند برای توسعه شهر رشت خواهد بود.
شهردار رشت با بیان اینکه از دهم آذر روند صدور پروانه های ساختمانی بدون مراجعه مستقیم شهروندان انجام می پذیرد و مراحل سیر کار از ثبت تا تقاضا تا پاسخ دهی از طریق سامانه رشت من و بصورت سیستمی صورت خواهد گرفت ادامه داد: کاهش زمان پاسخ دهی به رشتوندان با هوشمند سازی سامانه شهرداری رشت مهیا شده است.
وی با تاکید بر اینکه امروز آغاز یک حرکت نو با هدف هوشمند سازی شهر رشت است ضمن قدردانی از حمایت های رئیس و اعضای شورای اسلامی گفت: هوشمندسازی بدون شک به تسریع و شفافیت بیشتر در فرآیندهای اجرایی منجر خواهد شد.