شهروند رکن اساسی جامعه آرمانی است و در این ارتباط پروژه های شهرسازی و عمرانی نیز می‌بایست در تحقق شهر انسان محور تعریف شود
شهروند رکن اساسی جامعه آرمانی است و در این ارتباط پروژه های شهرسازی و عمرانی نیز می‌بایست در تحقق شهر انسان محور تعریف شود
.

گیرا آنلاین_ به گزارش دفتر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در جلسه این کمیسیون که با موضوع رسیدگی به مسائل اجتماعی مربوط به احداث خیابان شهید سلیمانی و تعارضات مرتبط با تملکها و تغییر کاربری های حریم کانال ژ۵ برگزار شد گفت : شهروند رکن اساسی جامعه آرمانی است و در این ارتباط پروژه های شهرسازی و عمرانی نیز می‌بایست در تحقق شهر انسان محور تعریف شود نه اینکه شهر تبدیل به مجموعه ای غبارآلود از سازه ها، معابر و ساختمان ها شود که شهروند را در سیطره خود می گیرد.

رضویان با تشکر از مدیریت آب منطقه ای گیلان که در هم افزایی با نهاد مدیریت شهر منجر به شکل گیری آغاز به کار پروژه عمرانی احداث خیابان شهید سلیمانی در جاده دسترسی کانال ژ۵ شد افزود:با توجه به نگرانی هایی که ساکنین محله در خصوص حقوق مکتسبه خود دارند جهت آنکه حقی از شهروندان عزیز زایل نشود برای پرداخت به این موضوع کارگروه ویژه ای با حضور روسای محترم کمیسیون های عمران و شهرسازی، معاونت شهرسازی و اداره حقوقی شهرداری ونمایندگان محله تشکیل خواهد شد تا تغییر کاربری ها در حاشیه خیابان شهید سلیمانی با لحاظ منافع شهروندان انجام پذیرد.

احقاق حقوق شهروندی در اولویت است

محسن سماکچی عضو کمیسیون نیز در این جلسه با تاکید بر آنکه احقاق حقوق شهروندی همواره در اولویت امور شورای اسلامی بوده است گفت: از آغاز پیگیر این موضوع بوده ام و نیز بازدید از منطقه مورد بحث توسط شهرداری و اعضای شورا هم انجام گرفته است . با توجه به آنکه در سالیان قبل تملکات انجام شده توسط آب منطقه ای با صدور حکم قانونی و تحت عنوان حریم کانال صورت گرفته ، لکه گذاری برای تجاری سازی دارای اشکال بوده و به شخصه مراتب لازم را پیگیری خواهم کرد تا حق هیچ شهروندی از بین نرود.

در پروژه های عمرانی شهرداری حق انتفاع ساکنان باید دیده شود

محمدحسن عاقل منش دیگر عضو کمیسیون نیز با تاکید بر آنکه در هر پروژه اجرایی شهر ، باید رضایت و حق انتفاع شهروندان لحاظ شود ، تشکیل کارگروه برای تعیین تکلیف شهروندان معترض به آب منطقه ای در اراضی محور ژ۵ را راهکاری مناسب دانست و گفت: مدیریت شهری باید نیروی خود را در جهت سمت و سو دادن به خواست شهروندان و احقاق حقوق اقشار شهروندان بکار گیرد.

وی تعامل با آب منطقه ای برای رفع گله‌مندی شهروندان منطقه لازم دانست و از شهرداری رشت برای اجراهای سازنده و بازگشایی معبر ۲۰ متری در محور ژ ۵ تقدیر نمود.

به گزارش دفتر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در جلسه این کمیسیون که با موضوع رسیدگی به مسائل اجتماعی مربوط به احداث خیابان شهید سلیمانی و تعارضات مرتبط با تملکها و تغییر کاربری های حریم کانال ژ۵  برگزار شد گفت : شهروند رکن اساسی جامعه آرمانی است و در این ارتباط پروژه های شهرسازی و عمرانی نیز می‌بایست در تحقق شهر انسان محور تعریف شود نه اینکه شهر تبدیل به مجموعه ای غبارآلود از سازه ها، معابر و ساختمان ها شود که  شهروند را در سیطره خود می گیرد.
رضویان با تشکر از مدیریت آب منطقه ای گیلان که در هم افزایی با نهاد مدیریت شهر منجر به شکل گیری آغاز به کار پروژه عمرانی احداث خیابان شهید سلیمانی در جاده دسترسی کانال ژ۵ شد افزود:با توجه به نگرانی هایی که ساکنین محله در خصوص حقوق مکتسبه خود دارند جهت آنکه حقی از شهروندان عزیز زایل نشود برای پرداخت به این موضوع کارگروه ویژه ای با حضور روسای محترم کمیسیون های عمران و شهرسازی، معاونت شهرسازی و اداره حقوقی شهرداری ونمایندگان محله تشکیل خواهد شد تا تغییر کاربری ها در حاشیه خیابان شهید سلیمانی  با لحاظ منافع شهروندان انجام پذیرد.
احقاق حقوق شهروندی در اولویت است
محسن سماکچی عضو کمیسیون نیز در این جلسه با تاکید بر آنکه احقاق حقوق شهروندی همواره در اولویت امور شورای اسلامی بوده است گفت: از آغاز پیگیر این موضوع بوده ام و نیز بازدید از منطقه مورد بحث توسط شهرداری و اعضای شورا هم انجام گرفته است . با توجه به آنکه در سالیان قبل  تملکات انجام شده توسط آب منطقه ای با صدور حکم قانونی و تحت عنوان حریم کانال صورت گرفته ، لکه گذاری برای تجاری سازی دارای اشکال بوده و به شخصه مراتب لازم را پیگیری خواهم کرد تا حق هیچ شهروندی از بین نرود.
در پروژه های عمرانی شهرداری حق انتفاع ساکنان باید دیده شود/
محمدحسن عاقل منش دیگر عضو کمیسیون نیز با تاکید بر آنکه در هر پروژه اجرایی شهر ، باید رضایت و حق انتفاع شهروندان لحاظ شود ، تشکیل کارگروه برای تعیین تکلیف شهروندان معترض به آب منطقه ای در اراضی محور ژ۵ را راهکاری مناسب دانست و گفت: مدیریت شهری باید نیروی خود را در جهت سمت و سو دادن به خواست شهروندان و احقاق حقوق اقشار شهروندان بکار گیرد.
وی تعامل با آب منطقه ای برای رفع گله‌مندی شهروندان منطقه لازم دانست و از شهرداری رشت برای اجراهای سازنده و بازگشایی معبر ۲۰ متری در محور ژ ۵ تقدیر نمود.
نادر حسینی نیز با بیان آنکه ساکنان قدیمی مناطق در محور کانال ژ۵ حق آب و گل دارند و از چند دهه قبل برای عمران منطقه با دست خالی زحمات بسیار کشیده اند، رفع دغدغه های مورد بحث و همچنین دسترسی ساکنان به خیابان را لازم دانست و گفت : تشکیل کارگروه با حضور کارشناسان شهرداری، ساکنان منطقه و آب منطقه ای ، راهکاری منطقی است.
در این جلسه مطرح شد: سازمان آب منطقه ای در سالیان پیش با اعمال فشار قانونی و صدور حکم، اراضی حریم کانال ژ ۵ را با نازل ترین قیمت خریداری نموده و پس از چندین سال معطل نگه داشتن پروژه بازگشایی،  اکنون زمینهای حریم کانال را اراضی استملاکی نامیده و قصد تغییر کاربری و تجاری سازی بخش‌هایی از آن را دارد و این موضوع اکنون نارضایتی شدید ساکنان منطقه را سبب شده است.
ویسی ، معاونت شهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه در شرح اسلایدهای مربوط به اراضی ، تملکات و طرح اجرای بازگشایی معبر ۲۰ متری در منطقه گفت:   خط پروژه بازگشایی معبر در منطقه ، احداث خیابان ۲۰ متری است و کسی حق احداث اعیان در حرایم را نخواهد داشت.
وی گفت: شهرداری یک دستگاه اقتصادی نیست و منافعش در منافع عمومی شهر تعریف می‌شود.