شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی است
شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی است
همایش آموزشی، ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در گیلان برگزار شد

به گزارش گیرا آنلاین احمد قربانی جوکار دبیر برگزاری همایش های آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در گفتگویی ضمن معرفی این شرکت گفت : شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی است و علاوه بر آن حیطه ، وظیفه ای که دارد تامین و توزیع کودهای یارانه ای کشور است .

وی افزود: این شرکت پا فراتر نهاده و در راستای حمایت از شرکت های تولید کننده داخلی اعم از دانش بنیان و تولید کنندگان کودهای شیمیایی و آلی زیستی ، زنجیره تامین و شبکه فروش خود را که بیش از ۳۵۰۰ عامل فروش در سراسر کشور دارد را در اختیار شرکت های بخش خصوصی گذاشته است و در قبال این امر ، یک ریال هم از شرکت های خصوصی دریافت نمی‌کند و به صورت کاملا حمایتی است.

جوکار ادامه داد : از سال ۹۵ این بحث آغاز شد و با چند شرکت تفاهم نامه همکاری منعقد شد و اکنون بیش از ۱۲۰ تفاهم نامه همکاری در سال‌جاری با شرکت های تولید کننده منعقد شده است و بیش از ۱۳۰۰ قلم کود در این سبد وجود دارد.

وی اضافه کرد : این کار چند مزیت دارد ، نخست اینکه تولید کننده زنجیره تأمین مطمئنی را به راحتی و در کمترین زمان در اختیار خواهد داشت و اطلاعات کارگزاران به تولید کننده داده می شود و خود می تواند بازاریابی را زیر نظر ستاد ( دفتر مرکزی شرکت خدمات حمایتی در استانها ) شروع نماید و دوم اینکه زنجیره تامین برای کشاورزان و دست دلال و واسطه از خرید و فروش کودها کوتاه می شود و کودها با قیمت مناسب تری دست مصرف کننده می رسد .

وی تصریح کرد : در همایش های آموزشی ترویجی به نوعی کشاورز در این همایش ها خرید خود را انجام می دهد و همچنین یاد می گیرد که کودهای ریز مغزی چه عملکردی می توانند داشته باشند و در بالا بردن کیفیت محصول شان چه کمک و نقشی دارند .

جوکار با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان گفت : شرکت های دانش بنیانی وجود دارد که در خصوص بحث ارگانیک بودن محصول می توانند به کشاورزان کمک کنند و این همایش سی و چهارمین همایش در کشور است که برگزار می شود .

وی اذعان داشت : در این همایش ۱۱ تولید کننده حضور دارند و دو تولید کننده نیز متعلق به استان گیلان هستند .

وی یادآور شد : شرایط شیوع کرونا موجب شد در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ نتوانیم همایش برگزار کنیم اما در سال ۹۸ ، چهل و نه همایش را در یکسال برگزار کردیم و به جهت فراهم شدن رضایت تولید کنندگان به صورت فشرده در یک هفته این همایش ها برگزار می گردید . در سنوات گذشته در استانهای قزوین ، زنجان و گیلان از سه روز تا یک هفته همایش ها را برگزار کردیم و امیدواریم که این همایش ها مثمر ثمر باشد.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی