شبکه مخابرات در گیلان به سمت فیبر نوری می‌رود
شبکه مخابرات در گیلان به سمت فیبر نوری می‌رود
حسین رنجی با بیان اینکه سرقت در شبکه‌های کابل‌های مسی بسیار زیاد است گفت: شبکه مخابرات در گیلان به سمت فیبر نوری می‌رود.

به گزارش گیرا آنلاین حسین رنجی صبح امروز در نشست هم اندیشی مسئولان مخابرات گیلان با روسای کلانتری‌های شهرستان رشت عنوان کرد: به دلیل افزایش سرقت در شبکه‌های کابل‌های مسی ، شبکه مخابرات در گیلان به سمت فیبر نوری می‌رود.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از شبکه مخابرات، کابل‌های مسی هستند گفت:میزان حجم سرقت در کابلهای هوایی بیشترین مورد سرقت است که راهکارهایی برای مقابله با آن در نظر گرفتیم .

رنجی با اشاره به اینکه کله پست‌های مخابراتی آلومینیومی هستند گفت:قیمت بالای این فلز باعث افزایش سرقت می‌شود اما ایمن‌سازی‌هایی در حال انجام است که در آن حدود سه هزار کله پست تعویض و کله پست های پلاستیکی جایگزین شدند.

معاون شبکه مخابرات گیلان با بیان اینکه سرقت تجهیزات مخابراتی فقط مالی نیست عنوان کرد: باید برخورد با سارقان به گونه‌ای باشد که دوباره آنان به سمت سرقت تجهیزات مخابراتی نروند و مشکلات دیگری را نیز برای شهروندان ایجاد نکنند.

مدیر مخابرات شهرستان رشت نیز در ادامه با اشاره به اینکه طی چهار ماهه نخست امسال ۲۴ میلیارد ریال تجهیزات مخابراتی در رشت سرقت شد گفت:اکثر سرقت‌ها مربوط به کابل‌های مسی، کله پست، کابل‌های هوایی و همچنین سرقت کابل تا کنتور می باشد.

وی با بیان اینکه سرقت کابل و سایر تجهیزات مخابراتی، علاوه بر خسارت مالی، مشکلات دیگری را می‌تواند به همراه داشته باشد بیان کرد: در تلاشیم تا با فناوری‌های جدید، میزان سرقت را کاهش دهیم و در این راستا نیز اقدامات پیشگیرانه مناسبی در حال انجام است.

جانشین فرمانده انتظامی رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه واحدهای گشت یگانهای امدادی با نیروهای گشتی مخابرات در روزهایی که احتمال سرقت زیاد است تعامل و همکاری لازم را دارند گفت:با هماهنگی ماموران نیروی انتظامی، انبارهای ضایعاتی که مجوز نداشته و مبادرت به خرید اموال سرقتی از جمله تجهیزات مخابراتی دارند، شناسایی و با دستور قضایی پلمب خواهند شد.