زنگ «زمین پاک» در گیلان نواخته شد
زنگ «زمین پاک» در گیلان نواخته شد
زنگ «زمین پاک» روز یکشنبه به مناسبت این روز جهانی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در مدرسه نسیبه شاهد در رشت نواخته شد.

گیرا آنلاین_زنگ «زمین پاک» روز یکشنبه به مناسبت این روز جهانی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در مدرسه نسیبه شاهد در رشت نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان ، دکتر رضا زمانی در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» در گیلان گفت: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست محیطی، یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
زمانی  با اشاره به تأثیرگذاری و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در میان کودکان و نوجوانان، گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشورمان، باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه، دغدغه‌مند و مطالبه گر بوده و به آسانی از کنار اینگونه مسائل و مشکلات عبور نکنند.
وی زمین را با ارزش‌ترین امانتی در دست بشر دانست و گفت:شعار امسال روز جهانی زمین پاک، سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک است و مدیریت پسماند یکی از بزرگترین معضلات و چالش های حال حاضر استان گیلان و کشور می باشد بطوریکه هر  پلاستیک در طبیعت می تواند تا ۴۵۰ سال حتی تا ابد ماندگاری داشته باشد .
در پایان این مراسم، دانش آموزان با روش‌های کاهش، بازیافت، تفکیک و دفع اصولی پسماند‌های خانگی‌تر و خشک توسط سازمان مردم نهاد جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان آشنا شده و کتاب‌های آموزشی در حوزه محیط زیست و تعدادی هدایا از طرف این اداره کل به آن‌ها اهدا شد.