گیرا آنلاین- علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام اینکه تشکیل ستاد زندگی با کرونا و اتخاذ تمهیدات ویژه برای تسهیل در امر خدمت رسانی به جامعه هدف از اولین راهکارهای سازمانی در اسفندماه سال ۹۸ بوده است ، مهمترین فعالیتها و اقدامات انجام شده برای امکان تداوم امور را تشریح نمود .
وی با اشاره به اینکه تمامی شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی با حداکثر ظرفیت و توان و حضور همکاران در چارچوب محدودیتهای ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در طول ماههای سپری شده از شیوع کرونا خدمت رسانی داشته اند ، روانسازی فرایندها برای مخاطبان را ارزشمندترین و اصلی ترین محور تدابیر اتخاذی برای امکان تسهیل در کار مراجعان برشمرد و افزود : امهال پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان در مشاغل آسب دیده ، پرداخت مقرری بیمه بیکاری به مشمولان ، ارائه غرامت ایام بیماری و احتساب آن بعنوان سابقه بیمه ای ، حذف تشریفات مربوط به تایید پزشک معتمد و … ، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن ، برقراری مستمری بازماندگان ، عدم قطعیت مطالبات ناشی از توقف فعالیت جلسات هیات تشحیص مطالبات و رسیدگی به اعتراضهای کارفرمایی ، تمدید اعتبار دفترچه های درمانی در سه ماه نخست و پس از آن حذف اعتبار و عدم نیاز به مراجعه در این خصوص با جایگزینی استحقاق سنجی بصورت سیستمی ، حذف فرایندهای لزوم تایید شورای پزشکی ، پرداخت علی الحساب غرامت ایام بیماری ، افزایش مهلت مربوط به فرایند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه های ماههای بهمن ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ لغایت مردادماه ، حمایت و مساعدت به واحدهای تولیدی با تقسیط بدهی ها ، توقف اخذ اثرانگشت در کلیه قراردادها و فرم های حوزه بیمه ای ، تسهیل شرایط معافیت از معاینات پزشکی اولیه ، تمدید مهلت صدور درخواست بازرسی دفاتر ، لغو فرایند معاینات بدو بیمه پردازی ، امکان صدور فیش حق بیمه برای کارگران ساختمانی و رانندگانی که اعتبار کارتهای صادره از مراجع مرتبط با مشاغل آنان به اتمام رسیده بود ، صدور مجوز تمدید دفترچه های فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال با توجه به تاخیر در شروع فصل دانشگاهها ، تمدید تاریخ خروج از کفالت و از همه مهمتر اجرای متناسب سازی مستمری ها و طرح ۳۰۷۰ بمنظور توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعات در راستای ایجاد رضایتمندی ، بخشی از این اقدامات بوده است .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه علیرغم تنگناهای موجود ناشی از محدودیتهای تامین منابع بدلیل شرایط اقتصادی حاکم بر واحدهای تولیدی صنعتی ، تعطیلی برخی صفوف و عدم امکان پرداخت بموقع حق بیمه ها توسط کارفرمایان و بیمه شدگانی که درآمدهای خود را از دست داده اند ، بعنوان بزرگترین بیمه گر اجتماعی کشور خود را مکلف میدانیم تا برای عبور از این شرایط سخت همچون همیشه در کنار شرکای اجتماعی باشیم .
علی حسین نژاد همچنین اذعان داشت : مجموعه اقدامات مطروحه گواهی مستدل برای اثبات همراهی سازمان با بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران بوده و امیدواریم با کمترین آسیب ممکن ، به همت و همراهی مخاطبین بتوانیم بعنوان سازمانی اثرگذار در معیشت و زندگی بسیاری از مستمری بگیران و مقرری بگیران در ادامه مسیر ، محکم و استوار گام برداریم .
لینک کوتاه :
https://giraonline.ir/?p=5146
مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره ۱۴۲۰ پلی برای پاسخگوئی به سوالات مخاطبان - صفیر گیلان | صفیر گیلان
تاریخ : 15 - دی - 1401[…] تامین اجتماعی با قابلیت ارائه غیرحضوری برروی سامانه مربوطه پیاده خواهد شد افزود : براساس برآوردها پیش بینی […]
writing essays help
تاریخ : 25 - آذر - 1402writing essays help
روانسازی امور برای مخاطبان ، اصلی ترین محور تمهیدات تامین اجتماعی بمنظور زندگی با شرایط کرونایی – گیرا آنلاین | گیرا آنلاین