رشد ۱۰ درصدی بیمه شدگان اجباری در تامین اجتماعی چابکسر
رشد ۱۰ درصدی بیمه شدگان اجباری در تامین اجتماعی چابکسر
رئیس تامین اجتماعی چابکسر در آستانه هفته تامین اجتماعی با گرامیداشت این مناسبت در گزارشی آماری عملکردی از تحت پوشش داشتن بیش از 42 درصد جمعیت این منطقه خبر داد .

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، پویان جعفری با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش این شعبه در سال گذشته از ۴۱۰۳ نفر به ۴۲۶۰ نفر افزایش یافته که بیانگر رشدی معادل ۳ و هفت دهم درصد است افزود : در این دوره تعداد بیمه شدگان اجباری یعنی مشمولین قانون کار شاغل در کارگاهها نیز با ۱۰ درصد رشد از ۲۰۱۵ نفر به ۲۲۱۹ نفر افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه در یکساله ۱۴۰۲ مبلغ ۵۴ میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت شامل مقرری بیمه بیکاری ، انواع غرامت و کمک هزینه به مشمولین پرداخت شده اذعان داشت ۴۳ میلیارد ریال از این رقم را مقرری بیمه بیکاری تشکیل میدهد .

رئیس تامین اجتماعی چابکسر با تاکید بر رشد ۹ درصدی تعهدات کوتاه مدت در سال گذشته ، از پرداخت افزون بر ۱۲۳۲ میلیارد ریال تعهدات بلندمدت شامل انواع مستمری بازنشستگی ، بازماندگان و ازکارافتادگان با متوسط ۱۰۰ میلیارد ریال در ماه در سال ۱۴۰۲ خبر داده و اظهار داشت : این رقم در سالجاری ماهانه به حدود ۱۴۰ میلیارد ریال رسیده است .

پویان جعفری با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران در سال ۱۴۰۲ از رشدی نزدیک به ۷ درصد در منطقه برخوردار بود خاطر نشان ساخت در حال حاضر ۱۰۶۰ نفر بازنشسته ، ۵۷ نفر ازکارافتاده و بیش از ۴۰۰ نفر بازمانده در جرگه مستمری بگیران تامین اجتماعی چابکسر قرار دارند .

وی با بیان اینکه تعداد کارگاههای دارای بیمه شده تحت پوشش در حوزه جغرافیایی شعبه نیز در یکسال اخیر نزدیک به ۶ درصد رشد داشته ، افزود : در حال حاضر ۱۱۸۰۰ نفر از جمعیت بخش چابکسر یعنی ۴۲ درصد ساکنین منطقه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

شایان ذکر است تامین اجتماعی چابکسر در زمره واحدهای تابعه تیپ پنج استان در شهرستان رودسر و در شرقی ترین نقطه گیلان در همسایگی با استان مازندران قرار دارد .