راه اندازی حدود ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در گیلان
راه اندازی حدود ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در گیلان
استاندار گیلان با اعلام راه‌اندازی ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی استان یکی از اهداف و برنامه‌های راهبردی دولت مردمی را حمایت از بخش تولید به ویژه تولید دانش بنیان دانست و گفت : تلاش شده تا با حمایت و فعال‌سازی مجدد واحدهای راکد از ظرفیت موجود بهره مطلوب گرفته شود.
به گزارش گیرا آنلاین به نقل از  ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه کسب و کار گیلان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه حمایت از تولید دانش‌بنیان به معنای فراموش کردن صنایع پایداری مانند صنعت فرش نیست، افزود: از تولیدات صنایع دستی، دست بافت و فناورانه روز حمایت می کنیم و تمام توان خود برای پشتیبانی از تولید در بخش های بیمه‌ای و اشتغال گذاشته ایم.
وی این نمایشگاه را نمونه‌ای از دستاوردهای مبتکران و نخبگان گیلانی ارزیابی کرد و اضافه کرد: باید با نمایش دستاوردهای جوانان و نوجوانان این مرزو بوم آنها را مورد تشویق قرار داد تا بدانند ما همواره پشت آنها ایستاده و پشتیبان آنها هستیم.

عباسی ابراز امیدواری کرد: در سالی که با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده در حوزه پارک علم و فناوری تلاش شده از ظرفیت‌های بخش های مختلف استان برای شکوفایی استعداد جوانان گیلان استفاده شود.

اختصاص ۶۰ هزار میلیارد تومان در بخش تامین مالی زنجیره ای صنعت

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور نیز گفت : امسال در بخش تامین مالی ۶۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی زنجیره‌ای در بخش صنعت انجام شد.

علیرضا شاه میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران ادامه داد: در دولت سیزدهم دفتری برای خدمات کسب و کار و زنجیره‌ کاملی که شامل ۲۶ رشته مختلف خدمات کسب و کار اعم از مشاوره و تامین مالی و غیره بود، ایجاد شد.

وی اضافه کرد: برغم فضاسازی‌های رسانه‌ای دشمنان استقبال از نمایشگاه خدمات کسب و کار که در آن فعالان و حامیان کسب و کار حضور دارند، بسیار مطلوب و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه گیلان از نظر زمانی اولین استانی است که نمایشگاه استانی کسب و کار را برگزار کرده است، گفت: پس از نمایشگاه ملی، گیلان نخستین برگزار کننده این نمایشگاه است و به لحاظ رتبه ای توانسته در برخی شاخص ها به عنوان استان برتر شناخته شود.

وی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات موجود در اقتصاد کلان کشور که ناشی از سیاست‌های دولت‌های پیشین بوده، در زمینه رشد سرمایه‌گذاری مادر در حوزه کسب و کار علیرغم رشد منفی سالهای گذشته با افزایش خوبی روبرو بوده‌ایم.

وی گفت : این رشد در بخش صنعت در زمینه ماشین آلات ۱۵ درصد و در بخش مشاوره ای ۲۲ شرکت بوده است.

نمایشگاه کسب و کار گیلان از ۲۱ تا ۲۳ دیماه با هدف تبیین و تسهیل در روند ارائه خدمات مختلف حوزه کسب و کار با حضور ۱۰۳ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی گیلان برگزار شد.