راه‌اندازی سامانه سو برای اصلاح معایب و تطهیر جامعه از بی‌عدالتی و فساد
راه‌اندازی سامانه سو برای اصلاح معایب و تطهیر جامعه از بی‌عدالتی و فساد
صدیقی از راه‌اندازی سامانه “سو” برای اصلاح معایب و تطهیر جامعه از بی‌عدالتی و فساد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰ مدیر در استان گیلان به سامانه “سو” دسترسی دارند ، گزارشات ارسالی از سوی مردم به سامانه سو ، توسط ستاد امر به معروف دریافت و پس از نظارت نسبت به صحت و سقم آن ، گزارش وارده به دستگاه متولی ذیربط منتقل می شود و نهاد مذکور موظف به اصلاح مورد گزارش شده می باشد.

گیرا آنلاین_ محمد مهدی صدیقی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد:با واکاوی حادثه دلخراش کربلا به سهولت می توان دریافت که انگیزه امام حسین (ع) در این حادثه دلخراش اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده است و برای پایداری آیات الهی و اوامر خداوند سبحان ، تن به چنین مبارزه سختی داد و در راه خدا و قرآن تمام خاندان خود را فدا کرد.

وی افزود:امام حسین (ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر ایثارگری کرد در راه قرآن و احکام الهی فصل نوعی را به سوی آزادی خوان هان و آزاد اندیشان عالم گشود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد:فتوت ، ایثار، فداکاری در راه هم نوعان و همیاری که برای تعالی انسان ها در جهان ، امام حسین پردازش کرد ، نزد همه ادیان الهی عزیز است.

وی با بیان اینکه دهه اول محرم اوج عزاداری ها است ، تصریح کرد: عزاداری و پرداختن به فلسفه سید الشهدا در دهه اول محرم از فضیلت ویژه ای برخوردار است بدین جهت هفته اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر معرفی شده است.

صدیقی در تشریح ماموریت های ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: ترویج امربه معروف و نهی از منکر ، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین ترویج عفاف و حجاب از وظایف این ستاد است.

وی با اشاره به اینکه در راستای گسترش و ترویج امر به معروف در حوزه اجتماع و دستگاه های حاکمیتی تعابیری در پیش گرفته شده است ، عنوان کرد: تشکیل شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های حاکمیتی از جمله مواردی است که مطابق اصل هشتم قانون اساسی این ستاد را در راستای نیل به هدف اصلی در بخش ترویج امر به معروف و نهی از منکر یاری می کند.

صدیقی ادامه داد:در باب اجتماع هم طرح احیاگری معروف در نظر گرفته شده که عده ای ضمن فراگیری آموزش با نگاه به سنت حسینی به ترویج امربه معروف می پردازند.

وی گفت:ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مرکز استان و ۱۷ شهرستان فعالیت می کند که در مرکز استان ریاست آن را آیت الله فلاحتی امام جمعه رشت و در شهرستان ها نیز ریاست آن را امام جمعه شهرستان برعهده دارد .

صدیقی در خصوص تشکیل شوراهای امربه معروف و نهی از منکر بیان کرد:این شوراها نیز با بکارگیری از عناصر دستگاه های حاکمیتی تشکیل شده و فعالیت می کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت:تاکنون ۷۹۵ شورای امربه معروف و نهی از منکر در دستگاه های حاکمیتی ، اصناف ، مساجد، بقاع متبرکه ، حوزه های علمیه ، تشکل های مردمی و کانون های قرآن با اراده خود جهت حمایت از مرامنامه سیدالشهدا علاقه مند به همکاری هستند تا به رسالت اسلامی خود در جامعه ایفای نقش کرده باشند.

صدیقی از راه‌اندازی سامانه “سو” برای اصلاح معایب و تطهیر جامعه از بی‌عدالتی و فساد خبر داد و گفت:سامانه نرم افزاری “سو” به معنای نور می‌تواند در بدنه حاکمیت جهت تطهیر جامعه از تبعیض و بی عدالتی و فساد یاری رسان باشد.

وی با بیان اینکه سامانه نرم افزاری “سو” ابزاری برای اصلاح معایب جامعه از سوی مردم است ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ مدیر استان به سامانه “سو” دسترسی دارند ، گزارشات ارسالی از سوی مردم توسط ستاد امر به معروف دریافت و با نظارت نسبت به صحت و سقم ، گزارش وارده به دستگاه متولی ذیربط منتقل می شود و نهاد مذکور موظف به اصلاح مورد گزارش شده می باشد.

وی ؛ حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از وظایف ستاد احیای امر به معروف بیان کرد و گفت: در ارتباطی صمیمانه با نیروهای پلیس ، دستگاه قضایی استان و همه آنهایی که انگیزه پیروی از سید الشهدا را دارند مورد حمایت قرار می گیرند و در مرکز استان و شهرستان ها شعبه هایی جهت حمایت از آمران به معروف برپا است.

رئیس ستا امربه معروف و نهی از منکر گیلان خاطرنشان کرد:رستگاری جامعه ، حفظ بنیان خانواده ، مبارزه با فساد از ماموریت های ستاد امربه معروف است این ستاد در چارچوب قانوت ماموریت هایی دارد و طی دو سال اخیر نیروهای آموزش دیده بمنظور تطهیر جامعه و رستگاری مردم در استان و شهرستان ها مشغول فعالیت هستند.

صدیقی با بیان اینکه یکی از ماموریت های این ستاد پیاده سازی تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی است ، خاطرنشان کرد: ۳۲ دستگاه در امر عفاف و حجاب مسئولیت دارند تا این رسالت قانونی را به نحو احسن اجرایی کنند.

وی خواستار همکاری بیشتر دستگاه های دارای مسئولیت در امر حجاب و عفاف شد و افزود:پدیده عفاف و حجاب یک پدیده ملی است که در صورت عدم رعایت آن در جامعه ، بنیان خانواده متزلزل می شود در این راستا ضرورت دارد دستگاه ها وظایف محوله را انجام دهند.

صدیقی با تاکید بر اینکه نقش رسانه ها در رستگاری جامعه نقشی مهم و اثرگذار است ، تصریح کرد:سلاح رسانه قلم است و امید است بگونه ای از قلم بهره گرفته شود تا موجبات رستگاری جامعه را رقم‌ زند و این قلم هرگز در راستای نیل دشمنان به اهداف شومشان قرار نگیرد./هویت گیلان