دادستان ها باید ترک فعل برخی مدیران را در مواردی که قانون برای آن جرم انگاری نکرده به عنوان تخلف اداری به بازرسی کل استان اعلام نمایند تا تخلفات آنان در هیات های تخلفات اداری مورد رسیدگی قرار گیرد
دادستان ها باید ترک فعل برخی مدیران را در مواردی که قانون برای آن جرم انگاری نکرده به عنوان تخلف اداری به بازرسی کل استان اعلام نمایند تا تخلفات آنان در هیات های تخلفات اداری مورد رسیدگی قرار گیرد
رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از دادگستری خمام بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی این شهرستان حضور یافت.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از دادگستری خمام بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی این شهرستان حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با قدردانی از زحمات قضات و کارکنان دادگستری خمام تصریح کرد: حل مساله شعب نامتعارف در دادسراها و همچنین کاهش پرونده های معوق باید در اولویت کار محاکم استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دادرسی ها باید مطابق آیین دادرسی باشد اظهار داشت: ماندن پرونده بیش از یک سال مصداق اطاله دادرسی است که باید مورد توجه مسئولان قضایی قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی استان جمع آوری دلایل متقن و محکم را از وظایف دادسراها دانست و افزود: آراء منقوض در دادگاه ها کاهش یابد و اتقان آراء ارتقاء یابد.

وی با اظهار تاسف از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان گیلان ابراز داشت: بی انضباطی در جامعه نباید به عادت تبدیل شود و همگان باید در برابر قانون تمکین داشته باشند.

این مقام ارشد قضایی یکی از وظایف دستگاه قضایی را احیای حقوق عامه و گسترش آزادی های مشروع عنوان نمود و گفت: برخی از مصادیق تضییع حقوق عامه توسط مدیران دستگاه ها صورت می گیرد که باید به آن رسیدگی شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دادستان ها باید ترک فعل برخی مدیران را در مواردی که قانون برای آن جرم انگاری نکرده به عنوان تخلف اداری به بازرسی کل استان اعلام نمایند تا تخلفات آنان در هیات های تخلفات اداری مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس شورای قضایی استان همچنین با تعدادی از مراجعین در محل دادگستری شهرستان خمام گفت و گو و دستورات لازم را جهت بررسی مشکلات قضایی آنان صادر نمود.