جشنواره من مراقب آبم در جهت مدیریت مصرف آب در رشت برگزار شد
جشنواره من مراقب آبم در جهت مدیریت مصرف آب در رشت برگزار شد
جشنواره من مراقب آبم با اجرای برنامه های شاد و مفرح آموزشی در جهت مدیریت مصرف آب در پارک شهر رشت برگزار شد.

گیرا آنلاین_ بابک کامیاب-مازیار غلامپور معاون بهره برداری توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گیلان در این جشنواره ضمن تبریک عید غدیر خم با اشاره به اینکه در سطح استان ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی از خدمات این شرکت بهره مند میشوند گفت:در حال حاضر آب شرب گیلان توسط ۳۲ تصفیه خانه و ۶۱۲ حلقه چاه و ۵۹۰ دهنه چشمه بطور متوسط ۲۱۳۰ لیتر آب در ثانیه را در اختیار مشترکین قرار می دهد.

وی افزود: گیلان استانی پر باران است و به ظاهر منابع آب قابل دسترس و کافی دارد ولی آنچه میتواند بعنوان آب شرب در چرخه توزیع و تولید در اختیار مردم قرار گیرد بسیار محدود است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان با برشمردن روش های کنترلی برای مدیریت مصرف آب عنوان کرد:برای جبران محدودیت منابع آبی و خدمات رسانی پایدار به مشترکین در سطح استان ، روشهای مختلفی وجود دارد که بعنوان اولین روش میتوان از روش مدیریت بر قیمت تمام شده آب نام برد.

غلامپور با تاکید بر اینکه با استفاده درست از آب میتوانیم ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم تصریح کرد:روش دیگر برای کنترل مصارف آب شرب و برون رفت از چالش کم آبی، اصلاح رفتار است که با آموزش، استفاده مناسب و درست در مصرف آب بیان میشود و مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب یکی از روشهای مهم برای رفع محدودیت ها و کمک به خدمات رسانی پایدار به مشترکین است.

وی افزود :یکی دیگر از روشهای مدیریت مصرفآب، استفاده از ابزار های کاهنده مصرف است که به نوبه خود در پایداری خدمات رسانی نقش مهمی دارند .

معاون بهره برداری و توسعه آب گیلان با اشاره به محدودیت منابع آبی عنوان کرد :باید برای فرزندان سرزمینمان به حفظ این منابع کمک کنیم‌.

غلامپور با بیان اینکه  شعار شرکت آب و فاضلاب مصرف بهینه است بیان کرد :هدف از این شعار عدم مصرف نیست بلکه مصرف صحیح آب است .

  • نویسنده : بابک کامیاب