گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، محمدرضا رسولی رئیس اداره مستمری ها و سرپرست معاونت تعهدات تامین اجتماعی استان با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح تحول دیجیتالی در سازمان و توسعه خدمات الکترونیکی و شکل گیری سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir از دوسال پیش تاکنون ، بخش گسترده ای از خدمات از قبیل درخواست های بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، بازماندگان ، افتتاح یا تغییر شماره حساب بانکی ، … بدون نیاز به مراجعه و از این بستر امکانپذیر است افزود : در سه ماهه نخست سالجاری در سطح استان شاهد ثبت ۵۸۳۳ فقره درخواست در حوزه مستمری ها توسط مخاطبین بوده ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۴۲۳ مورد ، بیانگر رشد ۵۷/۴ درصدی و افزایش استقبال جامعه هدف از خدمات غیرحضوری و نهادینه شدن فرهنگ بهره گیری از این بستر میباشد .
شایان ذکر است به غیر از امکان ثبت درخواست های مذکور جهت رسیدگی و گردش کار پرونده های مستمری ، فرایندهای مختلفی همچون مشاهده فیش حقوقی ، حکم مستمری ، گواهی حقوق و کسر اقساط ، محاسبه مبلغ مستمری و تکمیل تعهدنامه فرزند دختر نیز برای مستمری بگیران از طریق این سامانه غیرحضوری میسر میباشد .