تمبر یادبود بیستمین سالگرد فعالیت سازمان منطقه آزاد انزلی رونمایی شد
تمبر یادبود بیستمین سالگرد فعالیت سازمان منطقه آزاد انزلی رونمایی شد
.

گیرا آنلاین_ به گزارش مدیریت روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در مراسمی که با حضور مدیرکل پست استان،معاونین و مدیران سازمان و فعالین اقتصادی نخستین منطقه آزاد شمال کشور و اصحاب رسانه برپا گردید؛ تمبر یادبود بیستمین سالگرد فعالیت منطقه آزاد رونمایی شد.

محمد سجاد سیاهکارزاده تقارن های خجسته بیستمین سالگرد منطقه متبوع خود را که مصادف با ولادت پیامبر اکرم(ص)، امام صادق(ع) و آغاز سال جدید تحصیلی و هفته دفاع مقدس بوده را گرامی داشت و با ادای احترام به شهدای جنگ تحمیلی، شهیدان خدمت به ویژه آیت ا.. رییسی؛ بخش عمده افتخارآفرینی های منطقه آزاد انزلی را ناشی از تلاش های فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران عنوان کرد و اظهار داشت: جایگاه رفیع نخستین منطقه آزاد شمال کشور برآمده از مساعی ارزشمند همه عزیزانی است که از دو دهه پیش برای اعتلای ایران اسلامی در شاخص های اقتصادی تلاش کردند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اشاره ای به موفقیت این سازمان در شاخص های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری نموده و گفت: براساس ارزیابی های به عمل آمده از سوی دبیرخانه شورایعالی این منطقه در تمام شاخص های ارزیابی موفق به کسب رتبه نخست شده است.

وی عملکرد سازمان متبوع خود در شاخص سرمایه گذاری محقق شده طی نیمه نخست سالجاری را ۹ همت در برابر ۶ هزار میلیارد تومان ۱۲ ماهه سال گذشته بیان کرد و اظهار امیدواری نمود این رقم تا پایان سال به ۲۰ هزار میلیارد تومان بالغ شود.

محمد سجاد سیاهکارزاده خبراز تحقق حدود ۱۶٫۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مقایسه با ۱۴ میلیون دلار در کل سال ۱۴۰۲ داد و اضافه کرد: اقبال سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه را می توان در تقاضاهای سرمایه گذاری به ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در برابر ۲۷ هزار میلیارد تومان سال گذشته مشاهده نمود؛ موضوعی که ناشی از اتفاقات خوب اتصال به شبکه ریلی و افتتاح اسکله های جدید و تکمیل زیرساخت های حمل و نقلی و دیپلماسی ترانزیتی منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه جریان های سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در این منطقه در سه ساحت تجاری-گردشگری؛ صنعتی و تولیدی؛ و همچنین بندری-حمل و نقلی می باشند، به بیان اقدامات و برنامه های سازمان متبوع خود در این زمینه ها پرداخته و اظهار داشت: در محدوده منطقه آزاد انزلی تمام فعالیت های اقتصادی و تجاری در مسیر تسهیل، توسعه و تعمیق صلح منطقه ای و بین المللی میان فعالین اقتصادی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای است.

وی با ارائه تحلیلی از مسائل پیش روی این منطقه جهت گسترش سرمایه گذاری های تولیدی-صنعتی؛ موضوع توسعه منطقه آزاد انزلی را برای آینده توسعه گیلان و ایران بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان فعالین اقتصادی منطقه و تعدادی از اهالی رسانه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص منطقه آزاد انزلی پرداختند و در پایان مدیرعامل سازمان از تعدادی از فعالین اقتصادی منطقه به پاس همراهی و حضور بیست ساله در نخستین منطقه آزاد شمال کشور تجلیل به عمل آورد.