گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir و در بخش های اصلی بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران امکان انجام درخواست و فرایندهای متنوعی را بدون نیاز به مراجعه برای شرکای اجتماعی فراهم مینماید
بر اساس این گزارش ، خدمات ارائه شده و قابل دریافت در بخش بیمه شدگان عبارت از خوداظهاری ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی ، اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال ، اعتراض به سوابق ناموجود ، استعلام اطلاعات هویتی و شماره بیمه تامین اجتماعی ، استعلام ارتباط فعال با سازمان تامین اجتماعی ، استعلام شماره حسابهای ثبت شده ، اعلام شماره حساب بانکی ، مشاهده و ثبت افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی ، خاتمه کفالت ، به روز رسانی اطلاعات هویتی ، دریافت عکس از پایگاه ثبت احوال ، اعلام کد مجوز استعلام اشتغال به تحصیل ، خدمات سابقه شامل سوابق تلفیقی ، ریز دستمزد ، اعلام سوابق به موسسات ، اعتراض به سابقه دارای کسری یا اشکال ، مشاهده عناوین شغلی ، محاسبه میانگین دستمزد دوسال آخر ، استعلام استحقاق دریافت هدیه ازدواج ، درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری ، درخواست کمک هزینه بارداری ، درخواست پروتز و اروتز ، درخواست هدیه ازدواج ، درخواست کمک هزینه ترحیم ، مشاهده درخواست تعهدات کوتاه مدت ، مشاهده احکام بیماری ، مشاهده تاییدیه دریافتی از مراجع پزشکی ، مشاهده بازرسی انجام شده ، ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی ، محاسبه خرید خدمت سربازی ، ثبت درخواست کمیسیون پزشکی ، محاسبه مبلغ هدیه ازدواج ، محاسبه مبلغ غرامت دستمزد ایام بیماری ، محاسبه مبلغ غرامت دستمزد ایام بارداری ، تکمیل سوابق بیمه کسری از ماه ، پرداخت حق بیمه کسر از ماه ، درخواست برقراری کفالت ، درخواست ابطال کفالت ، نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی ، انعقاد قراردادهای زنان خانه دار و دختران / دانشجویان / حرف و مشاغل آزاد / بیمه اختیاری ، پرداخت حق بیمه زنان خانه دار / دانشجویان / حرف و مشاغل آزاد / اختیاری ، پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی / سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی می باشند .
همچنین در منوی کارفرمایان خدمات متعددی از قبیل درخواست استفاده از خدمات غیرحضوری ، تکمیل اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی ، تکمیل اطلاعات کارگاهی ، پیمان های کارفرما ، پرداخت حق بیمه پیمان ها ، بارگذاری درخواست مفاصاحساب ، برگ پرداخت کارگاه ، نامنویسی بیمه شده ، اعلام حادثه بیمه شده ، معرفی نمایندگان و ناظران اشخاص حقوقی ، نمایش پرداخت های پیمان ، مشاهده اعتراض به گزارش های بازرسی ، ارسال لیست حق بیمه ، مشاهده مکاتبات و ابلاغها ، درخواست رسیدگی به بدهی قطعی موضوع ماده ۱۶ آئین نامه هیاتها ، مکاتبات با شعبه ، استعلام بدهی ، مشاهده جزئیات محاسبه گردش حساب بدهی ، تعهدنامه بازرسی از دفاتر قانونی ، ثبت درخواست تقسیط بدهی ، پرداخت و پیگیری درخواست تقسیط بدهی ، پرداخت بدهی ابلاغ شده ، مشاهده پرداختهای غیرحضوری بدهی ابلاغ شده ، اعتراض به بدهی ، پیگیری وضعیت اعتراض ، پرداخت اقساط و دریافت گواهی ، پرداخت حق بیمه ساختمانی در اختیار این قشر میباشد .
در منوی مستمری بگیران نیز بخشهای مختلفی از جمله تسهیلات ، مشاهده فیش حقوقی ، مشاهده شماره حساب ، مشاهده حکم ، پرونده الکترونیک من ، صدور گواهی حقوق ، درخواست گواهی کسر اقساط ، برقراری مستمری ، اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری بگیران ، استعلام وضعیت مستمری بگیران ، درخواست برقراری مستمری بازماندگان ، تعهدنامه فرزندان دختر ، ترک کار ، برقراری مستمری ازکارافتادگی ، اعلام اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور ، تایید یا انصراف کسر از یک درصد هزینه مسکن وجود دارد .
بخشهای متفرقه از قبیل نسخ الکترونیک ، پرونده سلامت من ، خوداظهاری سلامت ، استعلام برخورداری از حمایت دولت ، لیست بازپرداخت هزینه های درمانی و تغییر شماره موبایل نیز از دیگر منوهای پیش بینی شده در این سامانه است .