ترانزیت بالغ بر ۲۸۷هزار تن کالا از استان گیلان
ترانزیت بالغ بر ۲۸۷هزار تن کالا از استان گیلان
راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان

گیرا آنلاین-فر‌یبرز مرادی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در جلسه کمیته ترانزیت گفت: طی ۱۱ ماهه نخست سالجاری۲۸۷هزار و۴۳۳تن کالا ازاستان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۲۶۳هزار و۲۳۴تن از مرز آستارا و۲۴هزار و۱۹۹تن از مرز انزلی ترانزیت شده است..
این مقام مسئول افزود: طی این مدت۱۳۱هزار و ۷۲تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و۱۵۶هزار و ۳۶۱تن کالا از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی استان۸۷ درصد افزایش و در ترانزیت خروجی ازاستان شاهد افزایش ۲۸۷درصدی می باشیم.
ایشان در ادامه انواع ورق گالوانیزه، برنج و انواع لاستیک را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده ذکر کردند.
وی سپس خاطر نشان نمود: در این مدت ۱۲۶هزار و۳۳۰تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱درصد رشد داشته، عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا طی این مدت نیز انواع تخته، جو و انواع آرد بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طی این مدت همچنین بالغ بر۸۲۸هزار تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است، میوه ، تره بار و انواع کاشی نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا طی این مدت بودند.
مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۹۴ دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: ۴۶هزار و ۶۲۹دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد بیش از ۵۲ هزار دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند.
شایان ذکر می باشد ۴شرکت حمل و نقل بین المللی کالا ۱ شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۷۰ نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بین المللی کالا درحال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت می باشند .