تجلیل شورا و شهرداری رشت از قهرمان گیلانی مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴
تجلیل شورا و شهرداری رشت از قهرمان گیلانی مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴
همزمان با هفته دفاع مقدس از محسن بختیار ورزشکار گیلانی که در مسابقات وزنه برداری پارالمپیک ۲۰۲۴ موفق به کسب مدال برنز شده بود تقدیر شد.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت امروز در مراسم تجلیل از محسن بختیار ورزشکار گیلانی که در مسابقات پارالمپیک موفق به کسب مدال برنز شد ، با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: معتقدم ورزشکاران ایران اسلامی رزمندگان این نظام مقدس در عرصه ورزش هستند و محسن بختیار ورزشکار افتخار آفرین گیلانی نیز یکی از این رزمندگان است که به خوبی از نام و پرچم کشورش دفاع کرد.

وی با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی فرزندان غیور این آب و خاک برای اعتلای نظام و حفظ کشورشان جنگیدند افزود: ورزشکاران ایران اسلامی که در میادین مختلف ورزشی حضور پیدا می کنند به واقع رزمندگان این آب و خاک هستند که با حفظ اخلاق و منش ایرانی پهلوانی ، برای اعتلای نام کشور و اهتزاز پرچم پُر افتخار میهن عزیزمان تلاش می کنند و این بخشی از همان هدف مقدسی بود که رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی برای آن در مقابل دشمن متجاوز سینه سپر کردند.

نگاه حمایتی شورای رشت نسبت به ورزش

هادی رمضانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این مراسم با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برای حفظ این نظام و ارزش هایش ، فرزندان این آب و خاک در خون غلتیدند تا اجازه ندهند دشمنان به کشورشان تعرض کنند.

وی با تبریک به محسن بختیار ،ورزشکار گیلانی که در مسابقات پارالمپیک موفق به کسب مدال برنز شد افزود: شورا همواره نسبت به حوزه ورزش نگاه حمایتی دارد و این مهم در عملکرد شورا قابل مشاهده است .

ورزشکاران رشت سرمایه های این شهر هستند

رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ورزشکاران و قهرمانان رشت جزو سرمایه های ارزشمند این شهر محسوب می شوند و استفاده از تجربیات این عزیزان برای پرورش و اشاعه بیشتر فرهنگ ورزشکاران بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه قهرمانی محسن بختیار در پارالمپیک به عنوان یک شهروند رشتی مایه افتخار ما است، افزود: بختیار علاوه بر اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران نام رشت را نیز در جهان بلند کرده است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

شوقی با تاکید بر اینکه شهر رشت در ورزش های انفرادی در کشور حرفی برای گفتن دارد، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا در مکاتباتی با استانداری گیلان شرایط جذب این قهرمان ارزشمند شهرمان را در شهرداری رشت فراهم و به مجموعه شهرداری رشت اضافه شوند.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه امروز نیاز جامعه ما توجه به ورزش برای برون رفت از آسیب های اجتماعی و نیل جوانان و‌ آینده سازان کشور به سمت آینده ای روشن است، گفت: می توان نتایج اهمیت دادن به این مهم را در جایگاه ها‌ و سکوهای جهانی و بین المللی به خوبی دید و امیدوارم بتوانیم از تجربیات تک تک ورزشکاران و قهرمان شهر رشت در راستای این مهم استفاده لازم را ببریم.

گفتنی است ؛ حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت، «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، «آریا طوفانی» مدیرکل بهزیستی استان گیلان ، «محمد قنبری» رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین گیلان و «مجتبی موسی نژاد» سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و جمعی از ورزشکاران رشته وزنه برداری از دیگر حاضرین در این مراسم بودند.