تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی، یک وظیفه قانونی است
تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی، یک وظیفه قانونی است
عبدالله پاکاری در بیست و چهارمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت: بنیاد شهید به عنوان حامی ایثارگران با تمام توان نسبت به تحقق حقوق قانونی جامعه ایثارگری اقدام و پیگیری خواهد نمود.

گیرا آنلاین-به گزارش ایثار گیلان، عبدالله پاکاری در بیست و چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تاکنون ۱۳۵ مصوبه در این جلسات تصویب شده و تا امروز ۸۰ درصد آنها اجرایی و مابقی در حال پیگیری است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان تفاهم نامه اشتغال و مسکن ایثارگران، موضوعات فرهنگی، بهسازی تابلو های شهدا و برگزاری کنگره میرزا کوچک را از جمله این مصوبات عنوان کرد و افزود: ساماندهی گلزار متبرک شهدای شهرستان رشت و شهدای انقلاب اسلامی دیگر مواردی بود که در این جلسات مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری شدند.
وی با بیان اینکه تولید یک فیلم با موضوع ایثار و شهادت در دستور کار قرار خواهد گرفت تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با صدا و سیما و شورای ترویج قرار است محوریت این فیلم تنها استاندار شهید کشور، شهید علی اخوین انصاری باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی در ایام فاطمیه، حماسه نهم دی و سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: همچنین استان گیلان میزبان دومین رویداد علمی استارت آپ های سرآمدان شاهد و ایثارگر در بیست و دوم ماه جاری است.
پاکاری به تقارن هفته گرامیداشت شهدا و تجلیل از مقام جانبازان در اسفند ماه اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه های متنوعی در راستای بزرگداشت این دو مناسبت در حال آماده سازی است.
وی در ادامه با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی یک وظیفه قانونی است، گفت: از ۱۱۶۲ ایثارگر واجد شرایط در دستگاه های استان تنها تبدیل وضعیت ۱۵ درصد از آنها به اتمام رسیده و ۸۰ درصد آنها در حال انجام مراحل اداری است.
پاکاری با تشکر از حمایت های استاندار و مجموعه استانداری در حمایت از تبدیل وضعیت ایثارگران همکاری دستگاه های اجرایی استان را خواستار شد و افزود: بنیاد شهیدو امور ایثارگران به عنوان حامی ایثارگران با تمام توان نسبت به تحقق حقوق قانونی جامعه ایثارگری اقدام و پیگیری خواهد نمود.