تامین اجتماعی سازمانی بین النسلی و متعلق به یکایک بیمه شدگان و مستمری بگیران است
تامین اجتماعی سازمانی بین النسلی و متعلق به یکایک بیمه شدگان و مستمری بگیران است
کیوان مرتضوی در آستانه گرامیداشت هفته تامین اجتماعی با صدور پیامی ، این مناسبت را به تمامی بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران تحت پوشش به عنوان اعضاء این خانواده و شرکای اجتماعی سازمان تبریک گفت .

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در پیام کیوان مرتضوی آمده است :

تامین اجتماعی بزرگترین و گسترده ترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور است که با تکیه بر شرکای اجتماعی خود و به شکلی مشاع و بین النسلی بدون بودجه دولتی و از محل حق بیمه های وصول شده با مشارکت بیمه شدگان و کارفرمایان اداره میگردد .

رویکرد اقتصادی اجتماعی این سازمان سبب شده است که علاوه بر تاثیرگذاری مستقیم در معیشت بخش قابل توجهی از جامعه یعنی مقرری بگیران بیمه بیکاری و مستمری بگیران ، در ایجاد امنیت روانی و آرامش خاطر و برقراری عدالت اجتماعی در بین جامعه کارگری نیز نقش آفرینی داشته باشد .

تامین اجتماعی با توجه به تنوع تعهدات و خدمات و دامنه گسترده مخاطبین در لایه های مختلف جامعه ، هم بر عرصه های اقتصادی اجتماعی تاثیرگذار است و هم از آنها تاثیرپذیر میباشد و از این رو در تمامی مجامع بین المللی از آن به عنوان یکی از شاخص ها و ابزارهای توسعه و بستری برای رشد و تعالی یک کشور یاد مینمایند .

اهمیت و جایگاه این مقوله تا آنجا میباشد که ریشه های تاریخی و اعتقادی بسیاری را هم در روایات ائمه اطهار از منظر دینی و هم به گواه اسناد تاریخی در دوره های کهن مشاهده مینماییم .

سازمان تامین اجتماعی در ایران اسلامی با بازتوزیع مجدد درآمدها و تلاش برای امیدآفرینی و ترسیم آینده ای مناسب تلاش دارد تا از نگرانی ها و دغدغه های مشمولین خود بابت حوادث و … کاسته و پوششی مناسب در راستای ایجاد آرامش برای آنها فراهم سازد .

بی تردید این مهم بدون همراهی و همدلی تمامی گروههای شرکای اجتماعی میسر نخواهد بود و از این رو در واقع باید اذعان و تصدیق نمود که سهامداران و شرکای اجتماعی سازمان یعنی بیمه شدگان ، کارفرمایان و بازنشستگان گردانندگان واقعی آن بوده و تعلق خاطر و مشارکت جمعی این عزیزان باعث گردش کاری دقیق و درست تامین اجتماعی خواهد بود .

از این رو با امید به اینکه یکایک شرکای اجتماعی به منزله عضوی از این خانواده بزرگ خود را میراث دار گذشتگان و امانتداری برای آیندگان دانسته و با ترویج فرهنگ بیمه ای و ممانعت از سوء استفاده های من غیرحق برخی افراد ، یاریگر این سازمان باشند هفته تامین اجتماعی را به همه عزیزان تبریک عرض نموده و شادکامی ، عزت و سلامتی برای یکایک شرکای اجتماعی سازمان به ویژه مخاطبین عزیز در استان گیلان آرزومندم .

شایان ذکر است ۲۵ تیرماه سالروز تصویب قانون تامین اجتماعی در سال ۱۳۵۴ به عنوان روز تامین اجتماعی و ۱۹ لغایت ۲۵ تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است