بیانیه حزب اعتدال و توسعه گیلان بمناسبت روز جهانی معلم
بیانیه حزب اعتدال و توسعه گیلان بمناسبت روز جهانی معلم
.

گیرا آنلاین_ متن بیانیه حزب اعتدال و توسعه گیلان بمناسبت روز جهانی معلم به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

مولوی در دفتر سوم مثنوی بیتی زیبا دارد:

“هم درین سوراخ بنایی گرفت در خور سوراخ دانایی گرفت”

بنایی موش کور در خور سوراخی است که در آن می زید و دانایی او در خور آن سوراخ است. بنایی هر جامعه ای در خور دانایی آن جامعه است و پای معیشت هر فرد و جمعی به اندازه ی گلیم معرفت آن فرد و جامعه دراز می شود.

در آستانه سیزدهم مهر روز جهانی معلم که توسط یونسکو هر سال پنجم اکتبر نامگذاری شده است قرار داریم روزی که امسال شعار « معلمانی که برای یادگیری مورد نظر ما نیاز داریم: ضرورت جهانی برای جبران کمبود معلم» را به همراه دارد و دست کم متضمن دو نکته ی اساسی است:

۱- برای نسلی که اکنون و در ایران سرافراز زندگی می کنند معلمانی متفاوت تر از پیش نیازمندیم معلمانی که به دانش، مهارت و هنر فرآیند های یادگیری و یاددهی در قرن ۲۱ مسلط باشند و نیازهای این نسل را بشناسند.

۲- جبران نیاز کلاس های درس با معلمان، ابتدایی ترین گام برای تحقق عدالت کمی در نظام تعلیم و تربیت است و کلاس های فاقد معلم به هیچ وجه با عدالت آموزشی سازگار نیست.

ضمن شادباش روز جهانی معلم به همه ی همکاران فرهنگی در سطح استان گیلان و کشور، امیدواریم که این روز و روزهای پیش رو فرصت مناسبی برای همه ی ما فراهم آورد تا با کوشش مجدانه و صادقانه ی خویش در بسط دانش و دانایی در جامعه گام برداریم تا شاهد فردایی بهتر و برتر برای ایران اسلامی باشیم.

در این مجال به مدیران آموزش و پرورش در سطح استان که می کوشند تا شرایط بهتری را برای آموزش و پرورش رقم بزنند دست مریزاد می گوییم اما متذکر می شویم که آموزش و پرورش بزرگ‌ترین فصل مشترک نظام جمهوری اسلامی ایران با مردم است و همانگونه که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تاکید کرده اند این انقلاب و نظام متعلق به همه ی مردم و قشرهای گوناگون آن است و « خالص سازی » و سیاست زدگی به هیچ وجه در آموزش و پرورش با مصالح و اهداف نظام تعلیم و تربیت سازگار نیست و موجب ناکارآمدی روزافزون آن خواهد شد.

با توجه به تغییرات مداوم مدیریتی و بی ثباتی حاکم در حوزه مدیریتی در همه ارکان سازمانی کشور حداقل انتظار می رفت خانواده بزرگ آموزش و پرورش از این امر مستثنی گردد که متاسفانه خبر تغییر بیست هزار مدیر مدارس نمکی بود بر زخم التیام نیافته فرهنگیان دلسوز وطن پرست و با تغییر و انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان آن هم در آستانه روز جهانی معلم! و ضمن تبریک به ایشان انتظار می رود که مشارالیه با استفاده از ظرفیت همه ی نیروهای کارآمد در استان گیلان و فارغ از دسته بندی های مخرب جناحی دولت سیزدهم بکوشند تا گامی در جهت کاهش آلام و حل چالش های بی شمار حداقل در حوزه آموزشی در استان گیلان بردارند. بدیهی است حزب اعتدال و توسعه در استان گیلان در راستای بسط و توسعه فرهنگ غنی ملت ایران و رشد و بالندگی آموزش و پرورش از هیچ کوشش و همگاری دریغ نخواهد نمود.

در پایان از خداوند متعال برای همه ی فرهنگیان و معلمان دلسوخته و دانش آموزان و پدران و مادران گرامی آنان تندرستی و شادابی روز افزون را خواستاریم.

کمیته فرهنگیان

حزب اعتدال و توسعه استان گیلان ۱۲ مهر ۱۴۰۲