برگزاری کارگاه تغذیه سالم برای کودکان شهر خلاق رشت
برگزاری کارگاه تغذیه سالم برای کودکان شهر خلاق رشت
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت -
گیرا آنلاین-کارگاه تغذیه سالم برای کودکان شهر خلاق رشت ویژه مادران سرپرست خانوار ظهر امروز یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ از سوی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با مشارکت کافه فروشگاه “گیل بانو” کارآفرینی اجتماعی برای بانوان سرپرست خانوار برگزار شد.

در راستای تحقق اهداف و برنامه های شهر خلاق خوراک شناسی شامل توانمند سازی زنان، بسترهای مناسب آموزشی و گسترش اقدامات و فعالیتهای مرتبط با حوزه خوراک شناسی، کارگاه آموزشی کودک و تغذیه سالم با حضور مادران سرپرست خانوار و با تدریس کارشناس آشپزی خانم رهبر برگزار شد.

در کارگاه تغذیه سالم برای کودکان شهر خلاق رشت به اهمیت نقش تغذیه به ویژه صبحانه و میان وعده های سالم و تاثیر آن در رشد و سلامتی کودکان تاکید گردید و همچنین چهار نوع میان وعده شامل کیک ماهیتابه، ساندویچ اسنک کیمی، کیک های صبحانه با طعم پرتقال، بشقاب تخم مرغ و اسنک کریسمی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

لازم به ذکر است، مطالبی درباره تغذیه ناسالم که دلیل اصلی اضافه وزن و چاقی، بیماریهای قلبی عروقی، دیابت و … می باشد، همچنین آسیبهای ناشی از مصرف بی‌رویه فست‌فوت‌ها از دیگر مواردی بود که در این کارگاه ارائه گردید.