برگزاری دومین نشست شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در سال جاری
برگزاری دومین نشست شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در سال جاری
.

گیرا آنلاین_ به گزارش واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستري گيلان، دومین نشست شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با حضور نمایندگان، مدیران و رؤسای ادارات و سازمان های ذیربط برگزار شد.

در این جلسه سیف اله مسرور، معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ضمن اشاره به برخی آمار فراوانی دعاوی حقوقی و کیفری استان و مقایسه آن با سالهای گذشته گفت: یکی از مهمترین اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به منظور پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده های قضایی راه اندازی سامانه سجام قوه قضاییه و دریافت گزارشات مردمی است. در همین زمینه، این معاونت در سال جاری ضمن دریافت گزارشات مردمی در خصوص موضوعات مختلف نظیر زمین خواری، تصرفات اراضی ملی و … اقدامات مقتضی را انجام داده است.

وی افزود: گزارشاتی که از افراد در این سامانه دریافت می‌شود به صورت کاملاً محرمانه و ناشناس در سیستم ثبت می‌شود و پس از تأييد رابطین هسته‌اي و استاني به منظور پیگیری و اقدام براي دستگاه‌هاي دولتي ارسال گردیده و مطالبه‌گري خواهند شد.

در بخش دیگری از این نشست، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان ضمن اشاره به افزایش بزه سرقت در استان خاطر نشان کرد: دادستان ها و مسئولان قضایی استان و تمامی دستگاه هایی که در این زمینه وظیفه دارند باید هم در بخش شناسایی مجرمین و هم در برخورد قاطع با جدیت بیشتری عمل کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: پابند الکترونیک برای مجرمین حرفه ای و سارقین باید جدی تر از گذشته دنبال شود.