برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه راه وشهرسازی گیلان با حضور مقام عالی وزارت
برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه راه وشهرسازی گیلان با حضور مقام عالی وزارت
به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی گیلان

گیرا آنلاین_ رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی، عصر امروز در پایان سفر یکروزه خود به گیلان با حضور درجلسه هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت متبوع، مسکن را نیاز اصلی مردم عنوان کردو گفت: نیازهای مسکن در ثبت نام طرح های مسکن ملی خودش را نشان داده است و براساس برآورد اولیه نزدیک به ۱۰ میلیون واحد مسکونی جدیددر کشور نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ۶ الی ۷ میلیون نفر در کشور فاقد مسکن هستند خاطر نشان کرد:این امار افزون بر جوانانی است که بخاطر معیشت ومسکن ازدواج نکرده اند.
وزیر راه و شهرسازی به مشکلات کمبود زمین برای ساخت مسکن در استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که این مشکل را رفع کنیم و برای تحقق آن باید اقدام جدی و یک کار جهادی صورت بگیرد.
وی بزرگ ترین چالش مسکن سازی را محدودیت زمین اشاره کرد و افزود:باید در ۲ مرحله چهار میلیون واحد را طی چهار سال بسازیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه برای تامین منابع اعتباری پروژه های راه و شهرسازی دو تبصره را پیگیری می کنیم، گفت: باید بخشی از درآمدها را از فروش زمین‌های تحت تملک راه و شهرسازی و همچنین زمین های با کاربری‌های تجاری و خاص که به استان کمک می کند، استفاده و درآمدهای استان را باید برای استان هزینه کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بزرگ بودن مجموعه راه و شهرسازی، بخش حمل و نقل را به دلیل زیر ساخت‌ها دارای مشکلاتی جدی خواند و گفت: در بخش هوایی و ریلی به دلیل وصل نبودن کریدورهای اصلی کشور و ناوگان بسیار قدیمی و فرسوده در بخش حمل و نقل مشکلات جدی داریم.
راه آهن رشت -کاسپین، چهارخطه کردن محور انزلی-رضوانشهر ،کنارگذر انزلی، و پروژه های بنادر و دریانوردی از جمله بازدیدهای امروز وزیر راه و شهرسازی بود.