برگزاری بزرگترین رویداد نقاشی کودکان و نوجوانان گیلان در پارک فجر لنگرود
برگزاری بزرگترین رویداد نقاشی کودکان و نوجوانان گیلان در پارک فجر لنگرود
بزرگترین رویداد نقاشی کودکان و نوجوانان استان با حضور مهمانان مطرح روز جمعه ۲۳ شهریور تحت عنوان جشنواره تورنگ در پارک فجر لنگرود برگزار خواهد شد.

اختصاصی گیرا آنلاین_“سارا خیرخواه»  مجری برنامه‌های کودکان و دبیر جشنواره در نشست خبری قبل از برگزاری این رویداد ابراز داشت: این رویداد تخصصی نقاشی با شعار و رویکرد

“سبزی جنگل، آبی دریا و لنگرود زیبا” در دو بخش مسابقه و پرنده نگری برگزار خواهد شد و ترتیبی داده شده که همه کودکان و نوجوانان بتوانند از آن استفاده کنند و  به اندازه چهارصد نفر ظرفیت  نقاشی ارائه شده است.

خیرخواه با اشاره به رویکرد زیست محیطی این دوره جشنواره بیان کرد: بخش پرنده نگری ویژه کودکان با حضور کارشناسان محیط زیست و با پیوست زیست محیطی صورت می‌گیرد و درباره پرندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دبیر جشنواره از حضور داوران و مهمانان مطرح خبر داد و گفت: این جشنواره ۱۲ برنده و ۱۵ شایسته تقدیر دارد و داوران مطرح و برجسته‌ای به قضاوت خواهند پرداخت. وی افزود: همچنین شخصیت‌هایی چون رضا فیاضی، مسعود روشن‌پژوه و فرهاد بشارتی حضور خواهند داشت.

باید میزان مشارکت عمومی مردم را بالا ببریم

صادق صادق پور  شهردار لنگرود در این نشست اعلام کرد:به عنوان عضو مدیریت شهری معتقدم باید افراد را به هر بهانه‌ای دور هم جمع کنیم. برگزاری چنین نقاشی و یادواره‌ها یکی از این کارهاست که بتوانیم مشارکت عمومی را بالا ببریم.

وی افزود: در همین نقاشی‌های کودکانه طرح‌هایی بیرون می‌آید که به درد طرح‌های بزرگ می‌خورد و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در اولویت مجموعه مدیریت شهری لنگرود است.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: شهر خلاق با کودکان خلاق محقق می‌شود،  اتفاقی که در جامعه بشری افتاده این است که با عبور از سن خاص، کودک درون خودمان را می‌کشیم و به نوعی خلاقیت خودمان را از دست می‌دهیم و باید آن را یادآوری کنیم. از همین جهت تقویت کودک درون در بین شهروندان منجر به نبوغ استعدادها و خلاقیت‌ها می‌شود.

شهردار لنگرود در پایان بیان داشت: محدود کردن افراد جلوی پیشرفت‌ها و توسعه فردی را می‌گیرد . معتقدم  پدیده خطرناک روزمرگی باید از جامعه پاک شود و در این حوزه برپایی جشنواره‌ها بسیار نقش آفرین است. از همین جهت مجموعه مدیریت شهری دنبال فراهم سازی امکانات زندگی شهرنشینی در رده‌های مختلف سنی است.