بررسی لایحه متمم قرارداد پروژه هتل گردشگری گیل لند در کمیسیون شهرسازی شورای شهر رشت
بررسی لایحه متمم قرارداد پروژه هتل گردشگری گیل لند در کمیسیون شهرسازی شورای شهر رشت
بیست و هشتمین جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر رشت، امروز به ریاست مسعود عباس نژاد و با محوریت بررسی آخرین وضعیت متمم قرارداد پروژه هتل گردشگری گیل لند در ساختمان شورا برگزار شد.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، ناصر عطایی رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت در ابتدای جلسه آخرین وضعیت پروژه مجتمع گردشگری-تجاری گیل لند واقع در خیابان پرستار را تشریح کرد و افزود: مسیر کمیسیون ماده ۵ طی شد و الزاماتی در نظر گرفته شد. موافقت نامه اصولی هتل اخذ شد و مطالعات ترافیکی انجام شد و در نهایت مورد تایید کارگروه فنی ماده ۵ قرار گرفت و مطالعات پدافند غیرعامل نیز انجام شد. طرح تهیه و به تهران ارسال شد و مورد تایید قرار گرفت. توجیه اقتصادی و بلامانع بودن آب منطقه ای نیز اخذ شد. مباحث زیست محیطی نیز در نظر گرفته شد و در نهایت بلامانع بودن فرمانداری نیز درخواست شد که اخذ کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک ماه و نیم منتظر برگزاری جلسه استاندار هستیم که برگزار شود و بعد از مکاتبه کمیسیون ماده ۵ اجازه کار را به ما خواهد داد.

عطایی ضمن تشریح جزئیات متراژ، کاربری ها و طبقات پروژه گیل لند خاطر نشان کرد: کل مجموعه ۱۷۲ هزار متر مربع است. این پروژه در ۲۳ طبقه اجرا خواهد شد که شامل ۲ طبقه زیرزمین، طبقه همکف و ۲۰ طبقه بالای همکف است. طبقات همکف، اول، دوم و سوم کاربری تجاری خواهد داشت. طبقات چهارم و پنجم پارکینگ طبقاتی است. طبقه ششم سینما، تئاتر و گالری در نظر گرفته شده است. طبقه هفتم فوت کورت و رستوران و طبقه هشتم تالار اجتماعات خواهد بود. طبقات نهم تا نوزدهم هتل و طبقه بیستم رستوران هتل در نظر گرفته شده است. دو طبقه زیرزمین نیز پارکینگ خواهد بود.

وی با اشاره به ارزش افزوده بیش از هزار میلیارد تومانی زمین پروژه با این تغییر کاربری، بیان داشت: ارزش فعلی زمین ۱۴۵۶ میلیارد تومان براورد شده و علاوه بر آن ۶۷۰ میلیارد تومان نیز بابت پروانه است. قدرالسهم دقیق ما بعد از فاز دو و سه مشخص خواهد شد. ارزش پروژه پس از اجرا حدود ۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود که در حال حاضر نظریه اولیه کارشناسی ۶ هزار میلیارد تومان را تایید کرده است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت ضمن تشریح آخرین وضعیت و الزامات اجرای این پروژه عنوان کرد: با اجرای این پروژه ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

مسعود عباس نژاد با تاکید بر ضرورت اخذ مجوزها و مکاتبات مربوطه، عنوان کرد: هنوز نظر ماده ۵ اعلام نشده است. از سوی دیگر اگر استاندار این موضوع را نپذیرفت تکلیف چه خواهد بود؟ ضمن آن که قدرالسهم ما به طور دقیق مشخص نیست. در این شرایط ما در شورا چه چیز را قرار است بپذیریم و مصوب کنیم؟

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر رشت خاطر نشان کرد: موضوع دیگر تعیین تکلیف وضعیت سازمان هایی است که در این زمین همچنان مشغول کار هستند. هنوز تکلیف انتقال ساختمان اداری این سازمان ها مشخص نشده است.

عباس نژاد همچنین تصریح کرد: این پروژه به طور شفاهی مورد موافقت قرار گرفته و جلسات متعددی نیز در این خصوص برگزار شده است اما هنوز تاییدیه کتبی به دست ما نرسیده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در ادامه خواستار شفاف سازی زمان آغاز و پایان پروژه شد و گفت: پیش نویس همه این موارد باید مشخص باشد و شورا بابت موضوعی مشخص اعلام نظر کند.

مسعود عباس نژاد ضمن تایید صحبت های ناصر عطایی اظهار داشت: با توضیحات رئیس سازمان سرمایه گذاری، کمیسیون با ادامه همکاری با سرمایه گذار موافق است و پس از اخذ نظر کمیسیون ماده ۵ و مکاتبات مربوطه و تعیین دقیق قدرالسهم ها قرارداد می تواند منعقد شود.

در ادامه لایحه تملک ملک آقای منصور حسن زاده در کمیسیون بررسی شد.

بر اساس توضیحات کارشناس منطقه، ضرورت خرید این ملک به این دلیل است که اگر مالک زمین، با توجه به شکایت صورت گرفته و رای صادر شده دیوارگذاری کند و زمین را محصور کند کوچه ای که سالیان سال استفاده شده و شهرداری آسفالت کرده است مسدود می شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا، مخالفت کمیسیون با این لایحه را اعلام کرد و افزود: به نظر نمی رسد با توجه به عرض بسیار کم معبر، این تملک ضرورت داشته باشد و رای صادر شده نیز شهرداری را محکوم به خرید زمین نکرده است.

در بخش پایانی جلسه لایحه تملک دیگری نیز بررسی شد و کمیسیون اعلام مخالفت کرد.