برای احیای بناهای تاریخی باید فضای مناسب به‌منظور مشارکت شهروندان فراهم شود
برای احیای بناهای تاریخی باید فضای مناسب به‌منظور مشارکت شهروندان فراهم شود
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت،

گیرا آنلاین-   در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت امیرحسین علوی عضو شورا با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به انتخابات شوراها برخی از دوستان با جدیت بیشتری برخی موضوعات را پیگیری می‌کنند یا با رسیدن برخی اطلاعات از جاهای دیگر به آنان و تلاش برای پیگیری اموری که توسط دیگران از گذشته پیگیری و در حال انجام بود سعی می‌کنند اقداماتی را انجام دهند، اما هرچه هست حفظ شأن شورا و اعضای شورا چیزی است که حداقل می‌بایست از زبان اعضای شورا موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اخیراً در موارد مختلفی مابین مصوبات شورا و فرمانداری شهرستان موضوعاتی به وجود آمده است، بنده نمی‌دانم که چه اتفاقی در نگارش مصوبات شورا در فرمانداری رخ داد که تبدیل به یک مصوبه جدید شد؟ قرار بر این بود که ۴ بند خلاصه‌سازی شود و مابقی موارد به قوت خود باقی بماند. امیدوارم شهرداری عزمی برای رفع موضوع فوق انجام دهد.

عضو شورای شهر رشت تأکید کرد: بنده بعید می‌دانم که تاکنون شهروندی به‌منظور ترمیم بناهای تاریخی به شهرداری رشت مراجعه کرده باشد و شهرداری پاسخی با مضمون پرداخت عوارض از این بابت مطرح کرده باشد. این موضوع اگر وجود هم داشته باشد آن‌هایی که در جریان امور هستند می‌دانند با یک لایحه این کار قابل‌رفع شدن است.

علوی با تذکر به شهردار رشت و برخی از مدیران، گفت: احساس بنده بر این است که برخی از موضوعات به شکلی که شاید خود شهردار از آن بی‌اطلاع باشد رقم می‌خورد. به‌گونه‌ای که در همین چند روزی که شهردار رشت کار خود را آغاز کرده است برخی در حال انتقال دادن مسائل به‌گونه‌ای هستند که اعضای شورا برداشتی داشته باشند که به‌گونه‌ای دیگر باشد. باید نسبت به موضوعات هوشیارتر و عاقلانه‌تر عمل کنیم و تاکنون نیز در شورای پنجم رشت کوله باری از اتفاقات رقم خورده است.