بازدید معاون رئیس جمهور و استاندار از دستاوردهای شرکت‌‌های دانش‌بنیان‌ در گیلان
بازدید معاون رئیس جمهور و استاندار از دستاوردهای شرکت‌‌های دانش‌بنیان‌ در گیلان
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و استاندار گیلان از نمایشگاه دستاوردها و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان در دهکده فناوری و نوآوری فشتام رشت بازدید کردند.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور پیش از ظهر روز (شنبه) در سفر یک روزه خود به گیلان با همراهی هادی حق شناس استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان از نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان در فشتام رشت دیدن کرد و از نزدیک در جریان مسائل، ظرفیت ها و توانایی های دانش بنیان های استان قرار گرفت.

در این نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان اعم از تولید ترانس تروئید قدرت و استبلایزر ولتاژ برق، تولید نیمه صنعتی ربات سمپاشی هوایی هوشمند و ارائه خدمات مرتبط، طراحی تولید نصب و راه اندازی سامانه های قرائت از دور برای صنایع برق و گاز و برخی دیگر از محصولات تولیدی به نمایش درآمده است.

از دیگر دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه تولید نهال سالم و گواهی شده از ارقام مختلف کیوی فروت، تولید سنگ مصنوعی نانو پلیمر، طراحی و نگهداری نرم افزارهای تحت وب و طراحی و توسعه سامانه های خدمات نوین است.

در ادامه این بازدید از یک محصول شرکت دانش بنیان برای کنترل و مهار گیاه سنبل آبی که معضل جدی تالاب انزلی و سایر تالاب های استان است، رونمایی شد. در این محصول به گفته تولید کننده ترکیبات شیمیایی و خطرناک مانند سموم و آفت کش ها استفاده نشده و آسیبی به طبیعت و محیط زیست تالاب و اطراف آن وارد نمی کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از ۱۵ شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان در شهرک صنعتی رشت نیز بازدید کرد.

گفتنی است همچنین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و استاندار گیلان از بخش‌های مختلف مجموعه کارگاهی دانش بنیان فشتام رشت بازدید کردند.

این شرکت در حوزه‌های تولید ترانس برق، شانپو بدن مناسب بیماری‌های دیابتی، دانش فنی تولید مواد موثره دارویی، خط تولید سیستم‌های نرم افزاری، تولید نهال سالم، و گواهی شده از ارقام مختلف کیوی، تولید سنگ مصنوعی نانو پلیمر، طراحی و توسعه سامانه‌های خدماتی نوین و طراحی و نگه داری نرم افزارهای تحت وب فعالیت دارند.