اصناف و بازاریان گیلان،میدان دار انتخابات خواهند بود/ نرخ جدید پوشاک مدارس گیلان تصویب شد
اصناف و بازاریان گیلان،میدان دار انتخابات خواهند بود/ نرخ جدید پوشاک مدارس گیلان تصویب شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جلسه کمیسیون نظارت مرکز گفت: حضور و مشارکت اصناف، بازاریان و کسبه گیلانی در انتخابات ریاست جمهوری حداکثری و با بصیرت خواهد بود.

گیرا آنلاین_  به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان ؛ تیمور پورحیدری در دومین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان که در محل سالن همایش این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: صاحبان صنوف و بازاریان در مهم‌ترین رویداد کشور با هوشمندی و آگاهانه در تعیین سرنوشت کشور مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴۸ هزار واحد صنفی و اشتغال ۴۰ هزار نفری مردم گیلان در این بخش مهم اقتصادی ،حضور فعالانه این قشر را در انتخابات سرنوشت ساز دانست و تصریح کرد: کسبه و بازاریان در تمام مراحل حساس انقلاب همواره پای کار بوده و در این انتخابات هم میدان دار اصلی انتخابات خواهند بود و با حضور منسجم خود دشمنان جریان انقلاب و نظام را مایوس خواهند کرد.

این مسئول با توجه به پیش روی بودن ایام ماه محرم، بر لزوم سیاه پوش کردن بازار و میادین تاکید کرد و گفت: همه ما بر سر سفره کریمانه اهل بیت(ع) و خاندان عصمت طهارت هستیم و مدیون خون شهدای انقلاب و سرور و سالار شهیدانیم و بایستی رسم ادب و حرمت را به نحو مطلوب بجا بیاوریم.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان در بخش دیگری از این جلسه با همراهی اعضای کمیسیون به بررسی نرخ‌های با توجه به استان‌های همجوار پرداخت و افزود: نرخ خدمات عدیده صنف تعمیرکاران و تشخیص رنگ و خدمات سایبری بر اساس متغیرهای اقتصادی برای ساماندهی مطلوب و نظام مند فعالیت این صنوف و همچنین نظارت بهینه و منصفانه دراین جلسه پس از بررسی کمیته فرعی کارشناسی، تعیین گردید.

وی به بررسی نرخ پوشاک مدارس با توجه به آنالیزهای ارائه شده و شروع ثبت نام‌های دانش آموزان اشاره نمود و گفت: کلیه مدارس و عرضه کنندگان پوشاک مدارس موظف به رعایت این نرخ اعلامی کمیسیون نظارت هستند و در صورت عدول و تخلف از نرخ مصوب، تیم های نظارت و بازرسی با متخلفین بشدت برخورد خواهند کرد.

دکتر پورحیدری در مورد پیگیری اعضای کمیسیون نظارت مرکز استان برای تشکیل اتحادیه آسانسور با توجه به وجود ۷۳ واحد صنفی سخن گفت و اضافه نمود: برای ساماندهی و نظارت بیشتر فعالیت‌های صنفی و تخصصی خدمات دهندگان صنف آسانسور،هم اکنون تحت نظارت اتحادیه کشوری در گیلان فعالیت می‌نمایند که در حال پیگیری اجرای روند آن، برای تشکیل این اتحادیه مستقل در استان هستیم.