گیرا آنلاین- مهرانه جعفری رئیس اداره بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم سازمان جهت رضایتمندی و حفظ سلامت آحاد مخاطبین سازمان در دوران شیوع کرونا و همسو با طرح تحولات دیجیتالی و توسعه خدمات الکترونیکی ، غیر حضوری نمودن اکثر فرایندها و تعهدات در قالب طرح ۳۰۷۰ از آبان ماه سال ۱۳۹۹ بوده است افزود : این امر علاوه بر کاهش تردد و حذف مراجعات ، موجب تسریع در انجام امور مخاطبان گردیده است .
رئیس اداره امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان با برشمردن برخی از مهمترین خدمات ارائه شده در این بستر از طریق سامانه es.tamin.ir بخش امور بیمه شدگان ، تعداد درخواستهای غیر حضوری بابت خرید دوران خدمت سربازی بعنوان سابقه بیمه در استان گیلان را با ۱۸۰۵۷ نفر متقاضی ، یکی از پرطرفدارترین خدمات غیرحضوری دانسته و اظهار داشت بالغ بر ۸۶ درصد از کل درخواستهای این حوزه بصورت اینترنتی انجام شده است .
مهرانه جعفری در بخش دیگری از گزارش خود تعداد درخواستهای غیر حضوری در بخش کفالت را ۵۵۳ فقره برشمرده و اذعان داشت بیش از ۷۲ درصد از کل درخواستهای این خدمت نیز غیرحضوری ثبت و انجام گردیده است .
وی همچنین تعداد درخواستهای غیر حضوری بابت پاداش ازدواج بیمه شدگان مشمول را ۱۱۵۰ مورد از زمان راه اندازی اعلام و خاطر نشان ساخت ۹۱ درصد از کل درخواستهای این تعهد سازمانی در استان در این مدت غیرحضوری بوده و در ماههایی با کسب ۱۰۰ درصدی ارائه خدمات موفق به قرار گرفتن در رتبه اول کشور در این خدمت بوده ایم .
رئیس اداره امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان تعداد درخواستهای غیر حضوری بابت هزینه مراسم ترحیم ( کمک هزینه کفن و دفن ) را ۱۱۳۰ فقره اعلام و افزود بالغ بر ۹۴ درصد از کل درخواستها در این قسمت غیرحضوری صورت گرفته است .
مهرانه جعفری با تاکید بر استقبال کم نظیر گیلانیان از انعقاد قراردادهای بیمه اختیاری و مشاغل آزاد بصورت غیرحضوری که ناشی ازنقاط قوت شکل گرفته پس از راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری و عدم نیاز به مراجعه میباشد اظهار داشت از ابتدای دیماه سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۰۸۷۳ نفر در استان بصورت غیرحضوری نسبت به انعقاد قرار داد مشاغل آزاد اقدام نموده اند که از این تعداد در حال حاضر ۱۹۱۵۱ نفر همچنان بعنوان بیمه پرداز فعال قلمداد می گردند و در بیمه اختیاری نیز از اواسط آذرماه سال قبل تعداد ۲۶۰۷ نفر بصورت غیرحضوری انعقاد قرارداد نموده اند که ۲۰۱۳ نفر آنان همچنان دارای ارتباط فعال بیمه ای هستند
وی با اشاره به اینکه بر اساس تجربیات میتوان متصور بود که بخشی از این جمعیت ۲۳۵۰۰ نفری را تغییردهندگان نوع ارتباط بیمه ای و یا افرادی که با قطع بیمه پردازی در دوره ای ناگزیر به انعقاد مجدد قرارداد گردیده اند تشکیل میدهند مع الوصف درصد این گروه نسبت به جمعیت استقبال کننده اندک بوده و رقم بیست هزار متقاضی این حوزه نشان از استقبال خوب گیلانیان و فرهنگ بالای بیمه ای در استان دارد .
رئیس اداره امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه شرایط زندگی بیماری کرونا در کشور ادامه دارد افزود افرادی که دچار بیماری کرونا میشوند و دارای تست مثبت هستند نیز بدون مراجعه به واحدهای اجرایی ، صرفا با ورود به سامانه غیر حضوری و بارگذاری مدارک مستند میتوانند درخواست خود را با رعایت شرایط مقرر قانونی بابت استفاده از غرامت دستمزد ایام بیماری ثبت و از این تعهد بهره مند گردند