آماده سازی نمای بیرونی ساختمان ساعت رشت/ احداث گلخانه با هدف تامین گل و گیاه مورد نیاز شهر / برنامه ریزی برای نورپردازی خیابان های رشت / احداث ورودی رشت از مسیر جاده تهران
آماده سازی نمای بیرونی ساختمان ساعت رشت/ احداث گلخانه با هدف تامین گل و گیاه مورد نیاز شهر / برنامه ریزی برای نورپردازی خیابان های رشت / احداث ورودی رشت از مسیر جاده تهران
رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: هرچه سریعتر با فعالتر کردن پیمانکار، نسبت به آماده سازی نمای بیرونی ساختمان و جمع آوری داربست و دیوارهای حلبی موجود اقدام شود.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت در جلسه بررسی عملکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت  با گرامی داشت هفته وحدت و نزدیک شدن به ایام پر خیر و برکت ولادت حضرت محمد (ص) اظهار کرد: امیدوارم این ایام برای یکایک مسلمانان جهان پُر از خیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اعتبارات اندکی که  در اختیار دارد تلاش خود را برای بهبود وضعیت به کار گرفته است افزود: با تمامی تلاش های انجام شده   در این حوزه، آنچه که حق شهروندان و همچنین تقاضای منتخبین مردم در شورا است تا کنون  برآورده نشده است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه انتظار می رود تاکیدات اعضای شورای رشت که  در این جلسه مطرح  شده عملیاتی شود بیان کرد :  شهر رشت عنوان شهر شب های روشن را دارد اما مدتی است که در تاریکی به سر می برد ..

کارگرنیا با مخاطب قرار دادن مدیر عامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت پیرامون تسریع در رفع تاریکی ساختمان ساعت و میدان شهدای ذهاب افزود:

در خصوص روشنایی ضعیف در میدان شهدای ذهاب خصوصا ساختمان ساعت شهرداری رشت ، گلایه های فراوانی از سوی میهمانانی که در چند هفته اخیر وارد شهرمان شدند در فضای مجازی منتشر شد، همانطور که در نطق صحن شورا عرض کردم هرچه سریعتر با فعالتر کردن پیمانکار نسبت اماده سازی نمای بیرونی ساختمان و جمع اوری داربست و دیوارهای حلبی موجود اقدام شود.

وی با بیان اینکه علیرغم همه تلاشهایی که سازمان های سیما و منظر و فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در ایام خاص برای آذین بندی یا سیه پوش کردن شهر انجام می دهند ولی با توجه به وسعت خیابانها در ایام خاص باز هم شهر شرایط مناسبی ندارد تصریح کرد: باید در این باره از ظرفیت دیگر دستگاه ها نیز استفاده شود.

کارگرنیا با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت دیگر دستگاه  ها از جمله فرمانداری و اصناف بیان کرد : ادارات در خصوص اذین بندی یا سیه پوش کردن سردرب ادارات خود دارای  ردیف اعتباری هستند ولی در اعیاد و عزاداری ها همه از شهرداری انتظار  دارند و متاسفانه چند سالی هست که صنوف هم توجه ای به این موضوع ندارند و لازم است در جهت استفاده از مشارکت صنوف هماهنگی لازم با اتاق اصناف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه  در نورپردازی برای خیابان های اصلی  همچون خیابان امام ، شریعتی ، مطهری، اعلم الهدی ،لاکانی و.. باید برنامه ریزی شود تصریح کرد : شهرداری باید از ظرفیت کسبه حاضر در این خیابانها بهره مند شود و با استفاده از مشاور بر اساس وضعیت موجود طرح لازم را تهیه و از ظرفیت کسبه و شهروندانی که آماده همکاری برای زیباتر شدن هر چه بیشتر خیابان و شهر خود هستند استفاده کنیم تا هر کدام نسبت به نورپردازی ملک خود برابر طرح تهیه شده اقدام کنند و معتقدم باید برای اجرای بهتر در حوزه نورپردازی و زیبا سازی شهرمان از شهرها  و حتی کشورهای دیگر که در این حوزه عملکرد موفقی دارند الگوبرداری کنیم .

رئیس شورای اسلامي شهر رشت به برگزاری کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و گفت: فرصت چندانی در اختیار نداریم و انتظار می رود فضاها ، المان ها و سردیس های مربوط نیز توسط سازمان آماده شود .

کارگرنیا با اشاره به اینکه  تا کنون چندین مرحله بابت ساماندهی ورودی شهر رشت از سمت جاده تهران تاکید کرده ام افزود: متاسفانه هنوز این مسئله به سرانجام نرسیده و انتظار می رود  اجرای این مهم هر چه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد و عملیات اجرایی دروازه ورودی شهر ازسمت جاده تهران به گونه ای که در خور شان شهر رشت باشد تا قبل از پایان سال احداث شود.

وی به نصب افقی پرده های مربوط به اعیاد و عزاداری ها در خیابان های سطح شهر رشت  اشاره کرد و گفت: پرده هایی که در سطح شهر رشت در ایام مختلف به صورت افقی با استفاده از پایه تیر برقها و یا درختان نصب می شود برای شهر و شهروندان به جهت قدمت بالای پایه چراغها و درختان خطرناک و ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و لازم است شهرداری و سایر سازمان ها در مناسبت ها از پرچم های عمودی استفاده کنند و در این خصوص از گذشته مصوبه ای وجود دارد.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به نقاشی های دیواری انجام شده در سطح شهر تصریح کرد: مردم از کارهای انجام شده در این بخش بسیار راضی هستند و چهره خوبی به شهر داده که عملکرد سازمان در این بخش قابل تقدیر است ولی برخی از دیوار نگاری های انجام شده در سطح رشت از کیفیت خوبی برخوردار نیست و تاکید می کنم که سازمان در زمان انعقاد قرار داد با پیمانکاران در این حوزه حتما به این مسئله توجه بیشتری داشته و زمان انعقاد قرار داد با پیمانکاران ضمانتی برای ماندگاری بیشتر از مجریان گرفته شود.

کارگرنیا با بیان اینکه در شهری همچون رشت که به واسطه شرایط مناسب به راحتی هر گل و گیاهی سبز می شود نباید گل مورد نیاز برای کاشت در میادین شهر از دیگر شهرها تامین شود گفت: باید احداث گلخانه به منظور تامین گل و گیاه مورد نیاز برای کاشت در رشت در دستور کار سازمان قرار بگیرد و با این کار در کنار تامین گل و گیاه مورد نیاز شهر ، اشتغالزایی نیز انجام می شود.