آغاز نمایش «مغازه خودکشی»» در تئاتر شهر رشت
آغاز نمایش «مغازه خودکشی»» در تئاتر شهر رشت
نمایش «مغازه خودکشی» به کارگردانی آرمین حیدری و نویسندگی باقر سروش از 10 تا 23 تیر در سالن سردار جنگل تئاتر شهر رشت روی صحنه می‌رود.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از حکایت گیلان «مغازه خودکشی» رمان کمدی سیاه از ژان تولی نویسنده شاخص فرانسوی است و داستان یک فروشگاهی است که وسایل خودکشی را به مشتریان خود می‌فروشد.

سما استیفا، شاهدغروی، یاسمن سیدی، بردیا شهابی، سعیدحسینی، ماکان حسن پور، هستی اسماعیل دوست، مسعود قسمتی، محمدرضا رخشانی، آیسا گرفمی، امیرعباس بهرامی، امیرعلی ایمانوند، ابوالفضل برزگر، امیرعلی برزگر، محمد مهدی نجفی، عرشیا حسینی، امیر محمد قاسم زاده بازیگران این نمایش هستند.

آرمین حیدری کارگردان در گفتگو با حکایت گیلان درباره این نمایش گفت: این کار بر این اساس ساخته شده که انسان‌ها در تلخ‌ترین شرایط هم می‌توانند امید به زندگی داشته باشند. این کار تلخ ترین موقعیتها را نشان می‌دهد، اما درباره بازگشت به زندگی صحبت می‌کند.

حیدری در ادامه با اشاره به تغییرات نسبت به داستان اصلی ژان تولی گفت: از آن جا که رمان بخش اجرایی ندارد، ما کار را به نمایشنامه تبدیل کردیم . البته کلیات داستان همان است، اما برای جذابیتش کمی شخصیت ها و داستان را تغییر دادیم. نمایشنامه آن هم توسط آقای باقر سروش نوشته شده که البته کمی توسط ما اصلاح شده است. وی در ادامه افزود: این نمایش قبلا در تهران به صورت «ابزورد» ( تئاتر پوچی) کار شده است و ما برای این که مخاطب بیشتر با ما همذات پنداری کنیم بر اساس سبک «رئال» نمایش را پیش بردیم،

این کارگردان جوان با اشاره به این که برای این کار یک سال تمرین کردیم از مردم گیلان دعوت کرد که از جوانان هنرمند شهر حمایت کنند و خاطرنشان کرد: در هر شرایطی باید امید داشته باشیم به آینده و امیدواریم با دیدن این اجرا روزنه ای برای آن پیدا کنند.

علاقه مندان برای خرید بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.