۵۰ درصد جمعیت مردم استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
۵۰ درصد جمعیت مردم استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
اخبار گیلان

گیرا آنلاین_ مدیر کل بیمه سلامت گیلان با بیان اينکه در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: بیمه شدگان در پنج صندوق بیمه روستائی وبیمه سلامت همگانی ، کارکنان دولت و سایر اقشار،بیمه ایرانیان تحت پوشش این اداره کل هستند.

دکتر جمشید محمدی مدیر کل بیمه سلامت با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت مردم استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: بیمه شدگان در پنج صندوق بیمه روستائی وبیمه سلامت همگانی ، کارکنان دولت و سایر اقشار،بیمه ایرانیان تحت پوشش این اداره کل هستند.
محمدی گفت: با توجه به اجرای برنامه جایگزینی نسخه نویسی الکترونیک به جای نسخه کاغذی دفترچه بیمه سلامت و برای تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان، سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت با قابلیتهای اعم از احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای،امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ وریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده وقابلیت مشاهده اعضای خانوار راه اندازی شده است. وی افزود: بیمه شدگان صندوق‌های روستایی و بیمه سلامت همگانی تحت پوشش این اداره کل تا پایان شهریور ماه ، قبل از به اتمام رسیدن اعتبار بیمه خود از طریق سامانه غیر حضوری (شهروندی) و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه سلامت ، نسبت به تمدید اعتبار بیمه بصورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت حق بیمه اقدام نمایند تا در صورت نیاز به خدمات بیمه ای ، با انقضای تاریخ اعتبار دفترچه مواجه نشوند و بتوانند خدمات را بصورت بیمه ای دریافت نمایند.
مدیر کل بیمه سلامت یاد آور شد : مددجویان کمیته امداد که در قالب صندوق سایر اقشار نظام ارجاع ۱ تحت پوشش بیمه سلامت هستند می توانند از اول مهرماه به پزشک خانواده خود مراجعه و ضمن ویزیت پایه ، از لحاظ ابتلا به بیماری از جمله دیابت و فشارخون مورد بررسی قرار گیرند.وی افزود: با اقدامات درمانی و مراقبتی مستمر پزشک خانواده ، بیماری در مراحل اولیه شناسایی و با درمان مناسب ، از بروز عوارض بیماری جلوگیری خواهد شد. وی سهم این گروه از بیمه شدگان برای پرداخت حق ویزیت پزشک خانواده ۴۰۰۰۰ ریال(۴هزارتومان)اعلام کرد .
لازم به ذکر می باشد هم اکنون یک هزار و۶۵۵ مرکز از جمله مطب، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، درمانگاه و بیمارستان استان گیلان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.
براساس آخرین آمار یک میلیون و۲۵۳هزار و۵۶۷ نفر تحت پوشش بیمه سلامت گیلان هستند.