کارخانه پوشش گیلان شهرک تخصصی نساجی شمال کشور می‌شود
کارخانه پوشش گیلان شهرک تخصصی نساجی شمال کشور می‌شود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از دغدغه‌های مسؤولان استان گیلان فعال سازی کارخانه صنایع پوشش است، هم اکنون با ظرفیت پایین شروع به فعالیت کرده و با هماهنگی‌های انجام شده با مرکز و نظر استاندار گیلان در تلاش هستیم تا این مجموعه به‌عنوان شهرک تخصصی نساجی شمال کشور تبدیل شود.

گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلای این شهر با اشاره به معادن فعال گیلان اظهار کرد: ۵۲ معدن فعال و دارای پروانه بهره‌برداری در گیلان وجود دارد و  ۷۰۰ نفر در بخش معدن مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال؛ سه‌شنبه‌های دانش‌بنیانی با حضور فرهیختگان علمی و صاحبان صنایع برگزار می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  ۶۸  تملک  تحت بانک‌ها از حدود ۹۰ واحدی که  از فعالیت بازمانده بودند، به چرخه تولید بازمی‌گردند.

مدیرکل صمت گیلان با تأکید بر اقدامات انجام شده در خصوص آسیب‌شناسی و رسیدگی به مشکلات واحدهای راکد افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای جبران نقدینگی و تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

پور حیدری با اشاره به راه‌اندازی  ۱۳ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال  ۵۰۰ نفر هم‌زمان با دهه تجارت تصریح کرد:کارخانه پوشش که از دغدغه‌های  مسئولان استان گیلان است، در حال حاضر با ظرفیت پایین شروع به فعالیت کرده و با هماهنگی‌های انجام شده با مرکز و نظر استاندار گیلان در تلاش هستیم تا این مجموعه  به‌عنوان شهرک تخصصی نساجی شمال کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به وضعیت اراضی بااستفاده رشت الکتریک بیان کرد: پیشنهاد دادیم تا اراضی بلااستفاده  شرکت رشت الکتریک از مدار تولید خارج‌شده به‌عنوان شهرک فناوری و دانش‌بنیان در سطح استان فعال شود و اگر این مسئله محقق شود، تحول بزرگی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

به گفته مدیرکل صنعت و معدن گیلان  ۱۲۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و پیش بینی اشتعال‌زایی چهار هزار و ۹۰۰  نفر در گیلان استارت خورده  که در صورت بهره‌برداری تا پایان سال موجب  تحول بزرگی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان خواهد شد.
متولی صمت گیلان به صدور ۵۷ جواز تاسیس بی نام در سایت این اداره کل اشاره کردو تشریح کرد: این جوازهای بی نام بعنوان یک بسته سرمایه گذاری کاملا مطالعه شده با رعایت اصول آمایش سرزمینی و متناسب با اقلیم استان، آماده برای سرمایه گذاران علاقمند به صنعت در نظر گرفته شده است.

وی با اذعان به اینکه از ابتدای سال  ۴۴ واحد صنعتی جدید در گیلان  به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان، هزار نفر اشتغال در بخش صنعت در سه‌ماهه نخست سال فراهم شد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت گیلان با تأکید بر پتانسیل بالای گیلان در حوزه صادرات تصریح کرد: ۷۳۱ فقره کارت بازرگانی فعال  وجود دارد و سال گذشته بیش از ۷۳۰ میلیون دلار صادرات انجام شد که در سال جاری نیز ۸۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری  برای صادرات شده و در این راستا رفع موانع احتمالی صادراتی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی را ضروری می‌دانیم.

پور حیدری با تأکید بر اهمیت تنظیم بازار و  نظارت که یکی از وظایف خطیر دولت بوده خاطرنشان کرد: اداره کل صمت گیلان با  حضور مستمر در بازار روزانه بالغ‌بر ۱۲۰ الی ۱۴۰ تیم بازرسی در رشت در راستای آرامش بازار فعال بوده و مانور تشدید بازرسی با روزانه ۷۰۰ تیم بازرسی در سطح استان اجرا شد.