پویش کتابخانه گردی و نهال کاری بنام شهدای سلامت و حرم در کتابخانه های گیلان آغاز شد
پویش کتابخانه گردی و نهال کاری بنام شهدای سلامت و حرم در کتابخانه های گیلان آغاز شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همزمان با ۱۷ اسفند و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور در کتابخانه تازه تاسیس دکتر حسین الهی قمشه ای(مادر و کودک) شهر شفت ضمن غرس کردن تعدادی اصله نهال بنام شهدای سلامت در پویش کتابخانه گردی با حضور فرماندار این شهرستان شرکت کرد.

پویش ملی کتابخانه گردی و درخت یاری مزین به نام شهدای سلامت و چهره های فرهنگی و ادبی صبح امروز یکشنبه (۱۷ اسفند) و همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ ابراهیم چراغی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت؛ زینب عزیزپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی اسن شهرستان و جمعی از مسئولین و چهره های فرهنگی، لشکری و اصحاب رسانه در کتابخانه عمومی دکتر حسین الی قمشه ای(مادر و کودک) شهر شفت برگزار شد.

کرمی: کتابخانه مکانی برای پرورش کودکان و نوجوانان ما در سایه کتاب و کتابخوانی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در مراسم غرس کردن ۳ اصله نهال بنام شهدای سلامت و حرم شهرستان شفت ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای جان بر کف حوزه بهداشت و سلامت گفت: این شهدا برای پاسداشت اصول و ارزش هایی که بدان پایبند بودند و برای در امان ماندن خانواده های ما از گزند بیماری منحوس کرونا جان خود را نثار کردند و این فداکاری ایشان همواره در اذهان مردم به یادگار خواهند ماند.

پریسا کرمی همچنین با تبریک فرارسیدن هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور تقارن این روز با هفته درختکاری و حفاظت از محیط زیست را به فال نیک گرفت و با بیان اینکه کتابخانه های عمومی مکانی برای پرورش کودکان و نوجوانان ما در سایه کتاب و کتابخوانی است، ایجاد کتابخانه عمومی مادر و کودک برای نخستین بار در کشور را با هدف جلب مادران و کودکان برای مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد.

کرمی همچنین جامعه آباد و آگاه را در گرو پرورش فرزندانی کتابخوان و آگاه دانست که با حضور مادران در کتابخانه های عمومی و بهره مندی از امکانات فراوان کتابخانه های عمومی امکانپذیر خواهد بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با حمایت های مسئولین استان شاهد احداث کتابخانه های بیشتر و بهتری برای فرزندان این خطه سبز و فرهنگ دوست کشور باشیم.

چراغی: توهم دانایی می تواند منجر به خسارات فراوانی به افراد شود

فرماندار شهرستان شفت نیز در این مراسم با قدردانی از نگاه ارزشمند مجموعه کتابخانه های عمومی به مقوله ایجاد و اختصاص فضاهای مناسب برای مطالعه کودکان، مادران و جوانان شهرستان شفت و استان گیلان، کتابخانه های عمومی مملو از کتاب های خوب را نیاز هر شهر و روستا برشمرد.

ابراهیم چراغی با بیان اینکه توهم دانایی می تواند منجر به خسارات فراوانی به افراد شود، کتاب خوانی و علم آموزی مورد تاکید مقام معظم رهبری را در آگاهی های افراد بسیار مهم و تاثیرگزار توصیف کرد.وی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد کتابخانه مرکزی در شهر شفت از شهردار این شهر خواست نسبت به جانمایی مکانی مناسب و در دسترس عموم برای این امر اقدام کند.

غرس نهال بنام دکتر محمد محمدی، دکتر محمدعلی ربیعی و سجاد طاهرنیا از مدافعین سلامت و حرم شهرستان شفت، شاهنامه خوانی شادن شاکری، از اعضای فعال کتابخانه عمومی مادر و کودک و برگزیده دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اهدای کارت عضویت رایگان کتابخانه به فرماندار و مسئولین شهرستان و نیز تقدیر از تنی چند از اعضای کودک این کتابخانه از دیگر برنامه های نخستین روز از پویش کتابخانه گردی در استان گیلان بود.

درخت کاری به نام شهدای سلامت، اسلام و ایران در ۵کتابخانه دیگر گیلان

گفتنی است پویش کتاب یاری و کاشت نهال مزین به نام شهدای سلامت و مدافع حرم بصورت همزمان و با حضور روسای ادارات کتابخانه های عمومی، کتابداران، مسئولین و جمعی از اعضای کتابخانه های عمومی باقرالعلوم(ع) صومعه سرا، شهید مجیدی روستای لیفشاگرد، امام خمینی(ره) کپورچال بندر انزلی، شمس موسوی واجارگاه و اهل بیت(ع) آستانه اشرفیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوزه سلامت دکتر رضا کوچکی نیا، دکتر سیامک دیوشلی، پرستار تهمینه ادیبی، نرجس خانعلی زاده و شهدای راه اسلام و ایران شهید جمال رضی، شهید احمد صفرپور، شهید حمیدرضا مجیدی، شهید محمدعلی سرشاد، شهید خلوص دهقانپور، شهید بیژن حقیری برگزار شد. همچنین افتتاح میدان کتاب در شهر آستانه اشرفیه با حضور مسئولین این شهرستان از دیگر برنامه های روز گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور بود.