هیچ بیماری نباید از بیمارستان دولتی جهت تأمین دارو به بخش خصوصی مراجعه کند/ تجهیزات پزشکی بلااستفاده مراکز، به بیمارستان‌های موردنیاز گسیل شود
هیچ بیماری نباید از بیمارستان دولتی جهت تأمین دارو به بخش خصوصی مراجعه کند/ تجهیزات پزشکی بلااستفاده مراکز، به بیمارستان‌های موردنیاز گسیل شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست دارو و تجهیزات دانشگاه بر ضرورت تأمین داروی موردنیاز بیماران ازجمله سرطانی‌ها در داروخانه‌های دولتی و همچنین گسیل تجهیزات پزشکی بلااستفاده مراکز به بیمارستان‌ها تأکید کرد.
گیرا آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر ارسلان سالاری صبح امروز در نشست دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با تأکید بر لزوم مدیریت بهینه تأمین، توزیع و مصرف دارو و تجهیزات در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: لازم است برای کالاهای مصرفی غیرپزشکی و همچنین تأمین تجهیزات پزشکی، تأمین نیازمندی‌ها با مدیریت دقیق از جمله خرید متمرکز و یا  از طریق شرکت‌های محدود صورت بگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر در دسترس بودن داروی مورد نیاز بیماران در مراکز بیمارستانی، افزود: تمام بیمارستان‌ها اعم از سود ده و زیان ده در استان گیلان باید دارای داروخانه سرپایی باشند.
وی با بیان اینکه دانشگاه باید با تعبیه مراکزی از جمله در مرکز، غرب و شرق استان، سانتر تأمین و توزیع داروهای شیمی‌درمانی باشد، گفت: باید تلاش شود تا بیماران صعب‌العلاج ازجمله بیماران سرطانی در بیمارستان‌های رازی و ۱۷ شهریور، جهت تأمین دارو با مشکل روبرو نشده و به بخش خصوصی مراجعه نکنند.
دکتر سالاری بر ضرورت ساماندهی تجهیزات پزشکی در سطح بیمارستان‌های استان نیز تأکید کرد و گفت: تشدید بر نظارت در خرید تجهیزات پزشکی و راه‌اندازی کارگاه تعمیرات تجهیزات پزشکی ازجمله اقداماتی هستند که می‌توان تا حد مطلوبی از تحمیل هزینه‌های گزاف جلوگیری کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بعضاً مشاهده می‌شود برخی از تجهیزات پزشکی در  بیمارستان ها سال‌ها بدون استفاده باقی‌مانده، گفت: این در حالی است که این تجهیزات در بیمارستان‌های دیگر قابل‌استفاده بوده و لازم است با گسیل این تجهیزات  برای بهره‌برداری از آن‌ها در بیمارستانی دیگر اقدام شود.