هفته رشت متعلق به تمامی شهروندان است/ استفاده از گویش محلی در بیلبوردهای هفته رشت
هفته رشت متعلق به تمامی شهروندان است/ استفاده از گویش محلی در بیلبوردهای هفته رشت
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت گفت: هفته رشت متعلق به تمامی شهروندان این شهر است باید همه شهروندان در آن مشارکت داشته باشند.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، علیرضا تاج شهرستانی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه موضوع اصلی جلسه امروز هماهنگی به منظور بزرگداشت هفته رشت است اظهار کرد: صحبت هایی که درباره هفته رشت مطرح می شود متاسفانه چندان مورد توجه مدیران شهرداری رشت نیست و در نهایت تصمیمات خودشان را اجرایی می کنند.

وی به برگزاری برنامه های هفته رشت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بارها تاکید کرده بودم که برنامه ها و رویدادهای روز رشت در قالب بیلبورد و… به اطلاع تمامی شهروندان در سطح این شهر حتما رسانده شود و چون این هفته متعلق به شهروندان این شهر است باید همه شهروندان در آن مشارکت داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با بیان اینکه باید برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن هفته رشت تلاش کنیم تصریح کرد: در بیلبوردهایی که به مناسبت هفته رشت در سطح شهر نصب می شود حتما به زبان و گویش محلی نیز توجه شود و همچنین از مشارکت رسانه ها بالاخص شبکه های ملی و بین المللی به منظور پوشش برنامه های هفته رشت استفاده شود.

تاج شهرستانی با اشاره به اینکه متاسفانه شبکه سراسری بر روی اقوام مختلف کم لطفی دارد افزود: طی این سالها ثابت شده است که شبکه های سراسری توانایی به نمایش گذاشتن تمامی پتانسیل ها و افتخارات شهرها و اقوام مختلف ایران را ندارند و به همین دلیل باید خودمان پیشگام شویم .

وی با مخاطب قرار دادن مدیران شهرداری رشت که در این جلسه کمیسیون فرهنگی شورا حضور دارند بیان کرد : یقینا رضایتمندی و یا نارضایتی از برنامه های هفته رشت شامل حال همه مدیران می شود و ما انتظار داریم با همدلی و اتحاد این مهم پیش برود .

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با بیان اینکه برنامه های هفته رشت باید با حضور شهروندان برگزار شود افزود: معتقدم برنامه هفته رشت باید در منظر عموم برگزار شود و از همین جهت باید در پیاده راه فرهنگی رشت که محل تجمع شهروندان است برنامه ریزی کنیم و معتقدم جشن های این چنینی باید نمود بیرونی داشته باشد.

تاج شهرستانی با تاکید به اینکه معتقدم باید این هفته به ترویج گویش رشتی نیز توجه داشته باشیم افزود: این بسیار مهم است و باید نسبت به حفظ زبان مادری توجه و دقت داشته باشیم.