نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه 
نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه 
نحوی نژاد خدمات سیار اورژانس اجتماعی را ۶ هزار و ۶۰۰ مورد عنوان کرد و افزود:اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز نیز ۸ هزار مورد حضور داشته است.

گیرا آنلاین– صبح امروز بیست و هشتم تیرماه مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت هفته بهزیستی ۲۲ الی ۲۸ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان داشت:هم اکنون ۴۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در استان مستمری دریافت می کنند که از سال ۹۷ تاکنون ۶۰۰ هزار نفر دیگر به تعداد مستمری بگیران بهزیستی در استان اضافه شده است .

وی  یادآور شد:۱۰ هزار نفر دیگر نیز در نوبت دریافت مستمری هستند که تا پایان تابستان سالجاری ، قسمت اعظم و واجد شرایط تحت پوشش قرار می گیرند.

دکتر حسین نحوی نژاد با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۵ خانوار دارای دو معلول و بالاتر تحت پوشش بهزیستی گیلان فاقد مسکن هستند، اضافه کرد: تا پایان امسال همه این خانواده ها صاحب مسکن می شوند.در ادامه با تشریح اقدامات بهزیستی برای اشتغالزایی مددجویان خاطر نشان کرد: سال گذشته در مجموع با پرداخت تسهیلات و حق بیمه سهم کارفرما برای افزون بر ٢ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که امیدواریم امسال نیز همین میزان اشتغال ایجاد شود.

مدیر کل بهزیستی استان با ۷۸۰ پرسنل ۱۷ اداره بهزیستی ،۶۵۰ نهاد غیردولتی و تشکل ، ۸۵ مرکز مثبت زندگی در حال ارائه خدمات به جامعه هدف است.

ایشان افزود:بیش از ۶۰ هزار خانوار بصورت مستقیم تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۴۴ هزار خانوار دارای معلول و ۶۷۰ خانواده نیز دارای دو معلول می باشند.

دکتر نحوی نژاد با اشاره به ارایه خدمات به معلولان در مراکز نگهداری اظهار داشت: نزدیک به سه هزار نفر در ۴۱ مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند و حدود یک هزار نفر نیز در ۵۷ مرکز روزانه تحت آموزش و توانبخشی هستند. 

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز در خصوص معلول آزاری ، سالمند آزاری ، خودکشی ، خشونت های خانگی و … ورود می کنند ، اذعان داشت:با خط تلفن اورژانس اجتماعی طی سال گذشته ۱۶ هزار تماس برقرار شده است.

نحوی نژاد خدمات سیار اورژانس اجتماعی را ۶ هزار و ۶۰۰ مورد عنوان کرد و افزود:اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز نیز ۸ هزار مورد حضور داشته است.

وی در ادامه گفت : خدمات مشاوره ای بهزیستی نیز از طریق شماره تلفن ۱۴۸۰ از صبح تا ۱۲ شب به دلیل شرایط کرونایی به ارائه خدمات مشاوره ای می پردازد و طی سال گذشته ازمراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی ۲۵ هزار نفر و مشاوره تلفنی نیز۳۶ هزار نفر خدمت گرفتند.

٢٢ تا ٢٨ تیرماه هفته بهزیستی است و شعار امسال این هفته نیز بهزیستی در گام دوم انقلاب ، هوشمندسازی محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نام گرفته است. 

همچنین ۶۰ واحد مسکونی هم طی هفته بهزیستی به مددجویان تحت پوشش تحویل داده شد.

 

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی