نباید سکوت و اهمالگری موجب آسیب به شهر و شهروندان شود/ صلاح شهر و شهروندان را قربانی ثبات مدیریتی نمی کنیم
نباید سکوت و اهمالگری موجب آسیب به شهر و شهروندان شود/ صلاح شهر و شهروندان را قربانی ثبات مدیریتی نمی کنیم
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت

گیرا آنلاین-محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در بیست و یکمین جلسه فوق العاده شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت که با دستور جلسه طرح سوال از شهردار رشت برگزار شد اظهار کرد: روز پنج شنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، میزبان پیکر پاک شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در رشت بودیم و این شهدای گرانقدر در طول هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از میهن و عزت ایران اسلامی با لبیک به رهبر عزیز ، با نثار جان خود تعهد و ولایتمداری شان نسبت به اسلام و انقلاب به نمایش گذاشتند.

وی به موضوع طرح سوال از شهردار رشت اشاره کرد و گفت: شهردار رشت طبق قانون ده روز فرصت داشت تا به سوالات مطرح شده از سوی شورا پاسخ دهد و بر اساس قانون امروز این فرجه قانونی به اتمام رسیده است.

کارگرنیا با بیان اینکه شورای ششم شهر رشت از ابتدای شروع فعالیت تمامی هم و غم خود را به منظور حفظ ثبات مدیریتی در رشت به کار گرفت تصریح کرد: شورا با هدف تسریع در اجرای پروژه های عمرانی و حفظ آرامش در مجموعه شهرداری رشت و ارائه خدمات بهتر ثبات مدیریتی را در دستور کار قرار دارد و در این راستا با انتخاب سید محمد احمدی که در دوران فعالیت شورای پنجم رشت نیز در جایگاه شهردار رشت حضور داشت تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گرفت ، اما با استعفای ناگهانی احمدی از جایگاه شهردار رشت ، شورای ششم به ناچار دوباره در این چرخه قرار گرفت .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به انتخاب سید امیر حسین علوی به عنوان شهردار رشت اشاره کرد و گفت: اعضای شورا پس از استعفای احمدی با عزمی راسخ در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و پس از آن نیز با انتخاب شهردار تلاش کردند تا از بروز هر گونه مشکلی در روند اجرای پروژه های عمرانی و همچنین بررسی مطالبات شهروندان جلوگیری شود.

کارگرنیا با تاکید به اینکه یقینا با توجه به جایگاه نظارتی شورا و اختیاراتی که قانونگذار پیرامون نظارت و بررسی عملکرد شهردار به شورا داده است ، در صورت مشاهده هرگونه اقدامی که با صرف و صلاح شهر و شهروندان تناقض داشته باشد ، شورا می تواند از جایگاه نظارتی اش به این مسئله ورود کند افزود: شورا می تواند در ابتدا با تذکر و پس از آن طرح سوال از شهردار رشت مباحثی که موجب دغدغه شورا و حتی شهروندان نیز شده است را مورد بازخواست قرار دهد.

وی با بیان اینکه طرح سوال از شهردار رشت به منزله استیضاح وی نیست گفت: در صورتی که شهردار پاسخ های قانع کننده ای پیرامون سوالات مطرح شده اعضای شورا نداشته باشد یقینا شورا می تواند استیضاح شهردار را نیز رقم بزند.

صلاح شهروندان نباید قربانی ثبات مدیریت شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورای ششم به موضوع ثبات مدیریتی همواره تاکید دارد بیان کرد: اما این موضوع به منزله آن نیست که ما صلاح شهر و شهروندان را قربانی ثبات مدیریتی نمائیم .

اهمالگری موجب تضییع حقوق شهروندان می شود

کارگرنیا با بیان اینکه اعضای شورای ششم همچون دولت عنوان شورای انقلابی را با خود به همراه دارند تصریح کرد: یقینا در صورت مشاهده هر اقدامی که با منافع شهر و شهروندان در تناقض باشد و هر موضوعی که در مسیر حرکت رشت به سوی توسعه موجب تعلل شود باید انقلابی و به موقع ورود کنند و خدای ناکرده با سکوت و اهمالگری موجب آسیب به شهر و شهروندان و تضییع بیت المال نشود.

هشت سوال از شهردار رشت

وی به هشت سوال مطرح شده از شهردار رشت توسط اعضای شورا اشاره کرد و گفت: عدم افتتاح حساب مجزا از محل کمیسیون ماده صد به منظور احداث پارکینگ های عمومی، اجاره جایگاه های CNG با تفاوت قیمت به پیمانکاران ، انتصاب مدیران در شهرداری رشت بر اساس روابط در شهرداری رشت و غیره از جمله سوالاتی است که توسط اعضای شورا از شهردار رشت در این طرح سوال مطرح شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه قانونگذار به شورا اختیاراتی داده است اظهار کرد: شورا یکسری تذکرات به شهردار داد که متاسفانه به علت عدم توجه علوی تصمیم گرفتیم تا جدی تر به آن بپردازیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه ثبات مدیریتی فقط در جایگاه شهردار نباید مورد توجه باشد افزود: ثبات مدیریتی در تمامی ارکان شهرداری رشت باید لحاظ شود.

وی با تاکید به اینکه مدیر به عنوان یک هماهنگ کننده است تصریح کرد: بنده سوالی را پیرامون پل های عابر پیاده مکانیزه مطرح کردم و انتظار داشتم شهردار رشت تخصصی تر پاسخگوی این سوال باشد اما هنوز بیش از نیمی از پل ها همان وضعیت پیشین را دارند .

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه پل های عابر پیاده مکانیزه باید در اختیار شهروندان و دارای امنیت باشد تصریح کرد : همچنان شاهد حضور سگ های بلاصاحب و افراد معتاد بر روی پل های عابر پیاده هستیم که امنیت و سلامت شهروندان را تهدید می کند و پاسخ شهردار رشت در این باره کامل و قانع کننده نیست.