موجودی ذخایر کالاهای اساسی به حد کفایت وجود دارد
موجودی ذخایر کالاهای اساسی به حد کفایت وجود دارد
مدیر کل صمت استان گیلان در کمیته اقدام مشترک که در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت: به اندازه کفایت در انبارها و سردخانه ها ذخایر کالاهای اساسی وجود دارد و با بازرسی های مستمر امروز بیش از ۲۱۱ پرونده تخلف برای گرانفروشان و کم فروشان در سراسر گیلان تشکیل شده است.

گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، تیمور پورحیدری در جمع فرمانداران و روسای اتاق‌های اصناف و مدیران صمت شهرستان ها که در جلسه کمیته اقدام مشترک حضور داشتند، اظهار داشت: غیر از کالاهایی که قیمت آنها اعلام شده ،هرگونه افزایش قیمت در سایر کالاها غیر قانونی است و در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخگذاری جدیدی در سایر کالاها فعلاً انجام نشده است تاکید کرد: برخی کالاها و اقلام که متاثر از آزادسازی نرخ ارز ترجیحی می باشند باید مدام رصد و پایش شوند تا خودسرانه اقدام به گرانفروشی نکند.

دکتر پورحیدری با تاکید بر اینکه باید روسای اتحادیه های آرد و نان به نحوه خدمات نانوایان به صورت جدی نظارت کنند، تصریح کرد: میزان پخت و نحوه مطلوب نان های سنتی باید به شکل مرتب و شبانه روزی رصد و نظارت شود تا قوت غالب مردم همواره در دسترس باشد.

وی همچنین با تاکید بر استمرار خدمات نانوایان به مردم افزود: مبادا واحد نانوایی در نقطه ای از استان اقدام به تعطیلی ناگهانی کند که اصلا پذیرفته نیست و با هرگونه تعطیلی خودسرانه نانوایی ها به شدت برخورد و اعمال قانون خواهد شد.

مدیرکل صمت گیلان در پایان از نظارت همگانی مردم از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ این اداره و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی سخن گفت و عنوان کرد: مردم شریف ناظران افتخاری ما هستند و سامانه پاسخگویی ما شبانه روزی به آنها پاسخ خواهند داد.