مطالعه و کتابخوانی تضمین کننده آینده ای روشن برای کشور است
مطالعه و کتابخوانی تضمین کننده آینده ای روشن برای کشور است
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی تضمین کننده آینده ای روشن برای کشور است گفت: در صورت غفلت از آگاهی بخشی جامعه، زمینه بروز آسیب‌ها فراهم خواهد شد.

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه دیروز دوشنبه۱۰خرداد و با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ حمید رضایی لاکسار، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل؛ رقیه زرگری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، معاونین فرماندار، شهرداران، اعضای انجمن، کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه ضمن گرامیداشت سه رویداد بزرگ ارتحال امام خمینی(ره)، قیام ۱۵خرداد و شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) ضمن اشاره به رسالت مهم کتابخانه ها در شکل گیری مباحث فرهنگی گفت: مطالعه و کتابخوانی تضمین کننده آینده ای روشن برای کشور است و در صورت غفلت از آگاهی بخشی جامعه، زمینه بروز آسیب‌ها فراهم خواهد شد از این رو امید است همه در پیشبرد برنامه های کتابخانه های عمومی و رفع موانع آن همت داشته باشند.
کتابداران از تمام توان خود برای خدمت رسانی به مردم استفاده می کنند
پریسا کرمی با بیان اینکه از مزیت کتابخانه ها داشتن مخاطب عامه مردم است خاطرنشان کرد: با توجه به میزبانی کتابخانه های عمومی از همه اقشار مردم در رده های سنی مختلف، این ظرفیت به عنوان مزیتی فرهنگی در نظر گرفته شده و کتابداران از تمام توان خود برای خدمت رسانی به مردم استفاده می کنند.
وی در ادامه مسئولین را خدمتگزار مردم عنوان کرد و ضمن بیان دستاوردهای مجموعه کتابخانه ها در حوزه فعالیت خود، از راه اندازی طرح کتاب دوخان، الو کتاب و بازگشایی کتابخانه ها برای امانت کتاب به عموم مردم با درنظرگرفتن کلیه شیوه نامه های بهداشتی به عنوان مهمترین اقدامات در رفع نیازهای اطلاعاتی ایشان یاد کرد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین با قدردانی از نقش مهم رسانه های جمعی، از آنها به عنوان یاریگر همیشگی مجموعه کتابخانه های عمومی یاد کرد و افزود: رسانه های مکتوب و مجازی و صدا و سیمای مرکز استان در بحث اطلاع رسانی و انتشار برنامه های فرهنگی کتابخانه ها تعامل بسیار خوبی با کتابخانه های عمومی دارند و رسالت آگاهی بخشی در این حوزه بخوبی در جریان است.
کرمی در پایان از برگزاری ۳ رویداد فرهنگی به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال جانسوز امام خمینی (ره)، قیام خونین ۱۵خرداد و همچنین شهادت امام جعفر صادق (ع) در فضای مجازی خبرداد گفت: ویژه برنامه های «یار صادق (ع)، با موضوع تبیین شخصیت عبادی و سیاسی امام راحل و شعر خوانی مجازی به میزبانی محفل ادبی دکتر معین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از مهمترین این برنامه ها می باشد که روز پنجشنبه در کنار ده ها برنامه کتابخانه های عمومی در سراسر گیلان بصورت مجازی برگزار خواهد شد.
رضایی: دانایی توانایی می‌آورد
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این نشست با بیان اینکه در فرهنگ ملی و دینی ما کتاب و کتابخوانی و دانش اندوزی از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار کرد: دانایی توانایی می‌آورد و این دانایی از راه کسب علم و مطالعه که مهم‌ترین مسیر آن کتاب و کتابخوانی است به دست می آید.
حمید رضایی لاکسار با یادآوری وظیفه ذاتی مسئولین برای حمایت و کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه شدن این فرهنگ افزود: همه ما وظیفه داریم با بسیج همه امکانات دستگاه‌های اجرایی بستر نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی را فراهم و به دانایی و ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان کمک کرده و زمینه های دسترسی آسان همه مردم به کتاب را فراهم کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه در پایان مجموعه آموزش و پرورش را اصلی ترین متولی آموزش، ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه دانست که می تواند با تعامل سازنده با مجموعه کتابخانه های عمومی در این حوزه فعالیت مستمری داشته باشد.
قدردانی زرگری از شهردار بندر کیاشهر
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان به بیان مشکلات و نیازمندی های کتابخانه های عمومی پرداخت.
رقیه زرگری عدم پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری در سال گذشته را از بزرگ ترین مشکلات در این حوزه، برای رفع نیازهای جاری مجموعه برشمرد و ضمن تشکر از شهردار بندر کیاشهر به جهت حمایت از توسعه کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن این شهر و فعالیت های فرهنگی کتابخانه، از شهردار آستانه اشرفیه خواست با حمایت جدی تری از تنها کتابخانه عمومی شهر آستانه اشرفیه داشته باشد.
گفتنی است شهرستان آستانه اشرفیه هم اکنون دارای ۴باب کتابخانه عمومی در شهرهای آستانه اشرفیه، بندر کیاشهر، بخش چهارده و روستای دهنه سر سفید رود است.