مصرف بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز در گیلان
مصرف بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز در گیلان
به گزارش روابط عمومی گاز گیلان،

گیرا آنلاین– مشترکین گاز طبیعی در ۶ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده، اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام این خبر، گفت: علیرغم افزایش تعداد مشترکین، مصرف گاز در بخش خانگی با ۱۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۶۵ میلیون مترمکعب رسیده که این مهم، نشان از مدیریت بهینه مصرف توسط مشترکین گاز طبیعی در گیلان دارد.

حسین اکبر درخصوص تحویل گاز به نیروگاه های استان گفت: در نیمه ابتدایی سال جاری بیش از ۲ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه های تولید برق استان تحویل شده است که این میزان نسبت به نیمه اول سال ۹۹ حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه مصرف بخش های صنعتی و تجاری استان در نیمسال اول امسال با ۲ درصد رشد، به ۴۳۸ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: رعایت صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف توسط مشترکین گاز خانگی سبب شد تا حجم بیشتری از گاز ورودی به استان به بخش های نیروگاهی، صعنتی و تجاری گیلان تحویل شود و زمینه رونق هرچه بیشتر تولید فراهم آید.

وی همچنین از تحویل ۱۷۷ میلیون مترمکعب گاز به ایستگاه های CNG سطح استان خبر داد و گفت: این میزان، ۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

حسین اکبر در پایان، با اشاره به شروع فصل سرد سال از همه مشترکین گاز درخواست کرد تا با صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز، ضمن کاهش هزینه های خانوار، شرایط را برای توزیع پایدار و مطمئن گاز در فصل زمستان برای تمام نقاط استان فراهم کنند.