مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره ۱۴۲۰ پلی برای پاسخگوئی به سوالات مخاطبان
مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره ۱۴۲۰ پلی برای پاسخگوئی به سوالات مخاطبان
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مرکز ارتباطات مردمی این سازمان را مرجع رسمی برای پاسخگوئی به سوالات شرکای اجتماعی در خصوص نحوه استفاده ازسامانه خدمات غیرحضوری و انواع مشاوره ها معرفی نمود .

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد مدیرکل این مجموعه در ارتباط زنده با برنامه رادیوئی سلام زندگی صدای مرکز گیلان به تشریح طرح ۳۰۷۰ این سازمان پرداخت .

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور از اواخر آبان ماه آغاز گردیده و طی آن ۳۰ خدمت اصلی و پرمراجعه تامین اجتماعی با قابلیت ارائه غیرحضوری برروی سامانه مربوطه پیاده خواهد شد افزود : براساس برآوردها پیش بینی می گردد با تکمیل این طرح سالانه ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب و واحدهای تامین اجتماعی در سراسر کشور کاسته شود .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه طبق آمار استانی ، سالانه حدود ۳ تا ۴ میلیون مراجعه به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی در سطح استان گیلان وجود دارد که متوسط روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار مراجعه را دربر می گیرد اظهار داشت : پس از فراهم شدن امکانات اولیه توسعه خدمات اینترنتی و بویژه با حذف تامین اعتبار دفترچه های درمانی و جایگزینی استحقاق سنجی سیستمی برای آن حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد این مراجعات کاهش یافت و با اجرای جامع طرح ۳۰۷۰ امیدواریم که شاهد کاهش مجدد ۴۰ تا ۵۰ درصدی مراجعات حضوری باشیم .

علی حسین نژاد در بخش دیگری از این گفتگوی زنده تلفنی با دعوت از تمامی بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران بمنظور ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی http://eservices.tamin.ir  ، به تشریح ۹ حدمت رونمایی شده تاکنون پرداخته و در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص سوالات احتمالی مخاطبان بمنظور استفاده از این سامانه اظهار داشت : کارشناسان دوره دیده مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره ۱۴۲۰ آماده پاسخگوئی و راهنمایی در این زمینه بوده و در سطح شعب نیز کارشناسانی بمنظور هدایت شرکای اجتماعی و آموزش کاربردی جهت بهره مندی از سرویس های تعریف شده پیش بینی گردیده است .

خاطر نشان میسازد تامین اجتماعی گیلان در حال حاضر با ۲۸ شعبه اجرایی ، ۱۰ کارگزاری رسمی و ۷ واحد اقماری ، ارائه دهنده خدمات به بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه و شش هزار نفر از جمعیت استان است .