عملیات معدنی پیچ بری، فاقد مجوز متوقف گردید/ با متخلفین معدنی به شدت برخورد خواهد شد
عملیات معدنی پیچ بری، فاقد مجوز متوقف گردید/ با متخلفین معدنی به شدت برخورد خواهد شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در بازدید سرزده از معادن رستم آباد و رودبار ضمن برخورد قانونی با عملیات معدنی فاقد مجوز گفت: اجازه نخواهیم داد به اسم پیچ بری و تعریض جاده ای بر انفال دولت و مردم تعرض شود.

گیرا آنلاین_به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از معادن محدوده رستم آباد و رودبار اظهار داشت: فعالیت های معدنی تحت هر عناوینی باید قانونمند و در چارچوب موازین مربوطه باشد.

مدیرکل صمت گیلان در مسیر بازدید خود از چند معدن شن و ماسه، واریزه کوهی، سنگ لاشه و کارگاه دانه بندی و فرآوری شن ماسه به اتفاق و مدیران و کارشناسان حوزه معدن با تخلف عملیات معدنی در مجاورت جاده مواجه گردید و ضمن دستور بر توقف عملیات اجرایی آن اعلام کرد: حسب ماده ۱۹ قانون معادن با عملیات معدنی که به بهانه تعریض و پیچ بری جاده انجام میشود با حضور نیروی انتظامی جلوگیری خواهد گردید.
وی در این بازدید که با حضور پرسنل نیروی انتظامی از ادامه این فعالیت بدون مجوز جلوگیری نمود اظهار داشت: با هرگونه فعالیت معدنی بدون مجوز که قوانین معادن در آن اجرا نمی شود و در نتیجه آن مسئول فنی معدن در آن حضور ندارد به شدت برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: در فعالیتهای معدنی تحت عنوان پیچ بری قطعاً باید کارشناسان ناظر راهداری و نظام مهندسی معدن در محل فعالیت تا اتمام کار جهت رعایت اصول فنی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی در محل حضور داشته باشند.